Lisää Atrian jäljitettäviä tuotteita – porsaanlihatuotteisiinkin tilamerkinnät

Atria toi vuonna 2012 markkinoille broilerituotteet, joiden tuotepakkauksiin on painettu
tuottajatilan nimi. Kuluttaja haluaa varmuuden siitä, että kaupasta löytää sitä parasta, kotimaista lihaa. Tuntuu hyvältä, kun voi itse todeta, miltä tilalta ja paikkakunnalta liha on lähtöisin. Tänä keväänä Atrian tilakohtaisesti jäljitettäviä tuotteita on tulossa lisää.

Ensimmäiset tilamerkinnöillä varustetut Atrian porsaanlihatuotteet saapuvat lähiaikoina kauppojen hyllyille. Viime kesänä lanseeratut kaksi pintamaustettua menestysuutuutta saa nyt tilamerkittyinä: Atria 600g Pintamaustettu Viljaporsaan ulkofileeleike Pippuri sekä Atria 600g Pintamaustettu Viljaporsaan ulkofileeleike Paprika.  - Jäljitettävien Atria-tuotteiden valikoima laajenee kevään aikana vähitellen.

Atrian Perhetila-merkillä nimetyt broilerituotteet olivat alusta alkaen huikea myyntimenestys. Tilan nimi paketin päällä viestii siitä, että tuotteen laatu ja tuoreus ovat kunnossa. Vuosi sitten myös Atrian pihvi- ja luomunaudan arvo-osiin tuli tilatiedot.  Nyt tilan nimi tullaan siis painamaan myös entistä useampaan Atria-porsaanlihatuotteeseen.

Yhä lisääntyvä kiinnostus lähiruokaan sekä ruuan alkuperätietoisuuden lisääntyminen kasvattavat kotimaisten tuotteiden suosiota. Yli puolelle suomalaisista kuluttajista ruuan jäljitettävyys on tärkeä ostoperuste. Ruuan hinta on toki kuluttajalle edelleen tärkeää, joskin sen merkitys valintaperusteena on vähentynyt. Myös julkkiskokkien ja ruokatrendien vaikutus on vahvistanut kotimaisen lihan  käyttöä. Atria pyrkii joulukuussa alkaneella brändi-kampanjallaan entisestään lisäämään kotimaisen lihan arvostusta.

- Jäljitettävyys on osa sitä toiminnan avoimuutta, johon Atria enenevässä määrin toiminnassaan  pyrkii. Myös tuottajat ovat alusta alkaen olleet innokkaasti mukana, sillä jäljitettävyys tuo merkittävää huomioarvoa koko lihan tuotantoketjulle. Tuottajatilamerkintä on selvästi tuonut suomalaiset maatilat lähemmäs kuluttajia, sanoo Jari Leija, Atria Suomi Oy:n varatoimitusjohtaja.

Atria-tiloihin voi tutustua juuri avatussa tilasivustossa: http://www.kokkaamo.fi/tilat.
10 tärkeintä syytä kotimaisen lihan valintaan: www.kokkaamo.fi/10 syyta/.

Kaikki Atria-tuotteet on tehty 100 prosenttisesti suomalaisesta naudan-, sian-, broilerin ja kalkkunan lihasta.

Hyvä Ruoka – Parempi Mieli.

www.atriagroup.com
Facebook/Atria