Atria Perhetilojen lihasikoja ei ruokita soijalla

Atrian alkutuotanto ja A-Rehu ovat tehneet jo pitkään ruokintakokeita, joiden päätarkoituksena on ollut löytää korvaavia kotimaisia vaihtoehtoja soijan käytön vähentämiseksi. Kehitys on ollut merkittävää ja tällä hetkellä Atria Perhetilojen tuottamassa possussa on noin 80 % vähemmän soijaa kuin tavanomaisessa suomalaisessa possussa.

Kehityksen kärkenä on Atria Perhetilojen lihasikatuotanto, jossa soijan käytöstä on luovuttu kokonaan. Perhetilojen lihasikaloissa on siirrytty täysin soijattomaan ruokintaan.

Määrätietoisella ja pitkäaikaisella kehitystyöllä soijan käyttöä on pystytty vähentämään koko ketjussa viimeisen 10 vuoden aikana noin 50 %. – Suhtaudumme varsin luottavaisesti siihen, että tulevien vuosien aikana voimme tuoda markkinoille kotimaiseen valkuaiseen perustuvan täysin soijattomasti ruokitun sian, kertoo johtaja Jaakko Kohtala.

Lisätietoja: johtaja Jaakko Kohtala, AtriaSika-palvelut, puh. 040 643 2898, jaakko.kohtala@atria.com

Atria on Pohjoismaiden, Venäjän ja Viron johtavia liha- ja ruoka-alan yrityksiä. Olemme asiakkaidemme, henkilöstömme ja omistajiemme arvostama yli 110-vuotias yritys. Yrityksemme uusiutuminen ja kasvu perustuvat erinomaiseen kaupalliseen osaamiseen, tehokkaaseen toimintaan ja yhtenäiseen, kestävää menestystä arvostavaan toimintatapaan.

Päätuotteemme, Hyvä Ruoka, tuottaa paremman mielen ja kestävää arvoa kaikille sidosryhmillemme. Hyvä ruokamme on vastuullisesti ja eettisesti tuotettua, ravitsevaa ja turvallista. Liikevaihtomme vuonna 2016 oli noin 1,35 miljardia euroa ja palveluksemme oli noin 4 315 liha- ja ruoka-alan osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Venäjällä ja Virossa. Atria Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1994 lähtien.

www.atria.com