Atria tuo Hienoimman Pihvilihan jokaisen ulottuville

Atrian Hienointa Pihvilihaa on ollut saatavana jo yli kymmenen vuoden ajan kaupan palvelutiskiltä. Uudet Kulinaari-kuluttajapakkaukset tuovat korkealaatuiset pihvilihatuotteet myös niiden kuluttajien ulottuville, joiden käyttämissä kaupoissa ei ole palvelutiskiä.

– Haluamme tarjota asiakkaillemme parasta ja siksi olemme ensimmäisenä suomalaisena lihatalona panostaneet voimakkaasti pihvi- ja luomunautatuotteisiin, sanoo Atria Suomi Oy:n lihaliiketoiminnan johtaja Matti Perälä. – Atria Hienoin Pihviliha on otettu hyvin vastaan palvelulihana ja uskon, että myös uudet Kulinaarit löytävät tiensä kuluttajien ostoskoriin. Suuri osa kuluttajista haluaa ostaa laadukasta, suomalaisella työllä tuotettua pihvikarjan lihaa, vaikka sen hinta on hieman tavallista nautaa korkeampi.

Laatutietoiset kuluttajat arvostavat myös elintarvikkeiden jäljitettävyyttä. Ensi maaliskuussa, kun Atrian Kauhajoen uusi nautateurastamo on otettu kokonaan käyttöön, asiakkaat ja kuluttajat voivat jäljittää naudan arvo-osien alkuperän tuotantotilalle saakka. Aluksi jäljitettävyys koskee pihviliha- ja luomulihatuotteita: niiden pakkausmerkinnöistä selviää lihan tuottaneen tilan nimi ja paikkakunta.

Vaikka suomalaisen lihantuotannon kannattavuus on heikentynyt tuotantokustannusten noustua, pihvikarjanlihan tulevaisuus näyttää valoisalta. Toki myös pihvilihantuotannossa on omat haasteensa esimerkiksi kannattavuuden ja tuotannon tasaisen tarjonnan suhteen, mutta pihvikarjan kasvattamisessa on myös tiettyjä etuja.

– Tuotannon vahvuus on siinä, että eläimet liikkuvat vapaana ja laiduntavat pitkän kesäkauden. Nautaeläimet myös syövät korsirehua, jota mikään muu eläin ei kykene hyödyntämään, kiittelee Pihvikarjaliiton puheenjohtaja ja toijalalaisen Teristen kartanon isäntä Antti Veräväinen

Nyt lanseerattavat Kulinaari-tuoteuutuudet on valmistettu Atrian sopimustuottajien tuottamasta erinomaisesta pihvilihasta. Veräväisen mukaan suomalainen pihviliha on laadukasta, turvallista ja korkealla moraalilla tuotettua, sillä Atrian Hienointa Pihvilihaa tuottavilla tiloilla eläinten hyvinvointi ja ympäristöasiat ovat kohdallaan. Yhdessä Atrian kanssa sovittuja eläinten hoitotapoja ja vastuullisia tuotantotapoja noudattamalla Atrian sopimustuottajien tiloilla kasvaa mehukasta ja mureaa pihvilihaa.

Lisätietoja: Matti Perälä, Atria Suomi Oy:n lihaliiketoiminnan johtaja, puh. 0400 803 445

• ruoka & tuotteet
  • liha

Atria Oyj on voimakkaasti kasvava ja kansainvälistyvä, suomalainen elintarvikealan yritys. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Suomessa, Pohjoismaissa, Venäjällä ja Baltian alueella.

Atrian liikevaihto vuonna 2011 oli 1 301,9 miljoonaa euroa ja sen palveluksessa oli keskimäärin 5 467 henkilöä. Konserni jakaantuu neljään liiketoiminta-alueeseen. Ne ovat Atria Suomi, Atria Skandinavia, Atria Venäjä ja Atria Baltia.

Atrian asiakasryhmiä ovat päivittäistavarakauppa, Food Service -asiakkaat ja alan teollisuus. Lisäksi sillä on omiin tuotemerkkeihin perustuvaa Fast Food -konseptiliiketoimintaa.

Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903, jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta.

Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä.