Atria vähemmistöosakkaaksi Domretoriin

Atria Suomi Oy ostaa 24,9 prosenttia elintarvikealan sopimusvalmistaja Domretor Oy:n osakkeista. Domretor Oy on Atrian pitkäaikainen yhteistyökumppani erilaisten valmisruokatuotteiden ja puolivalmisteiden sopimusvalmistajana.

- Atrian tavoitteena on vahvistaa asemiaan Food Service tuotteiden markkinassa. Meillä on taustalla pitkäaikainen yhteistyö Domretorin kanssa, tunnemme heidän toimintansa hyvin. Osakkuus Domretorissa tuo meille uusia mahdollisuuksia vastata Food Service markkinoiden kehitykseen ja asiakkaiden toiveisiin. Pystymme yhdistämään pienen toimijan joustavan toimintatavan ja suuren yhtiön osaamisen ja markkina-aseman, toteaa Atria Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi.

- Meillä on kova halu jatkaa toimintaamme myös tulevaisuudessa. Tämän kaupan myötä saamme yhtiöömme mahdollisuuden edelleen kehittyä ja kasvaa elintarvikealan sopimusvalmistajana. Meille yhtiön toiminnan jatkuvuus ja työpaikkojen säilyminen on tärkeää, kertoo Domretor Oy:n toimitusjohtaja Åsa Alanko.

Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kauppahinta ei aiheuta merkittävää vaikutusta Atrian taloudelliseen asemaan tai tulokseen.

Domretor Oy:n tuotantolaitos sijaitsee Kauhavalla ja yritys työllistää vakituisesti 15 henkilöä ja lisäksi kausityöntekijöitä noin 30 henkilöä.

Lisätietoja antavat Atria Suomi Oy:n toimitusjohtaja Mika Ala-Fossi puh. 040 8310342 ja Domretor Oy:n toimitusjohtaja Åsa Alanko puh. 050 596 6153.

Atria Suomi on osa kasvavaa ja kansainvälistä elintarvikealan yritystä Atria Oyj:tä. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa,Venäjällä ja Baltian alueella. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 1 344 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on lähes 5 000 henkilöä. Atria Suomen tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmossa, Kuopiossa, Kauhajoella, Forssassa ja Karkkilassa. Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903,jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta. Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq OMX Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja: www.atria.fi ja www.atriagroup.com.