Atrialta uusi ruoka-alan julkaisu verkossa

Atrian uusi verkkojulkaisu tarjoaa ajankohtaista asiaa ruoantuotannosta ja –kulutuksesta sekä näköaloja vähittäiskaupan ja ravintoloiden tulevaisuuteen.

Atria avasi tänään Hyvä Ruoka – näköaloja suomalaiseen ruokaan –julkaisun verkossa. Verkkojulkaisu käsittelee ruoantuotantoa erityisesti ammattilaisnäkökulmasta; vähittäiskauppojen, ammattikeittiöiden ja ruoan tuottajien tarinoiden kautta. Tärkeä osa julkaisua ovat riippumattomien asiantuntijoiden näköalat ruoasta, ruoka-alan tulevaisuudesta sekä kuluttajien tarpeista ja valinnoista.

- Haluamme edistää keskustelua ruoka-alan ilmiöistä ja viedä näin alan kehitystä eteenpäin. Tarjoamme visioita, ideoita ja käytännöllisiä neuvoja journalistisesti laadukkaalla tavalla, Atrian viestintäpäällikkö Hanne Kortesoja kiteyttää.

Mitä Hyvä Ruoka –verkkojulkaisu sisältää?

• Ihmisiä: Aitoja ja lämpimiä, taiten toimitettuja ruoka-alan tarinoita ihmiseltä ihmiselle
  • Toimialatietoa: Syvällistä, journalistisesti laadukasta, ajankohtaista tietoa ruoka- ja elintarvikealasta
  • Hyötyä: Ajankohtaisia, ymmärrettäviä ja konkreettisia ratkaisuja ammattilaiselta ammattilaisille
  • Atrialaisuutta: Atrian kotimaista asiantuntemusta ja laatua – atrialaisia toimintoja ja perinteitä avoimesti, koko ketjun näkökulmasta
  • Hyvää mieltä: Positiivisesti yllättävää lukemisen ja oivaltamisen iloa, ripauksen huumoria

Julkaisu täydentyy säännöllisesti uusilla sisällöillä, mm. kirjoitetuilla jutuilla, videoilla ja infografiikalla. Printtiversiona ilmestyvä Hyvä Ruoka –lehti ilmestyy kaksi kertaa vuodessa, helmikuussa ja elo-syyskuun vaihteessa.

Maistiaisia sisällöstä:

Kuluttaja haluaa tietää, mistä ruoka tulee. Kuinka paljon kuluttajat olettavat saavansa tietoa ruoan alkuperästä ja kuinka paljon alkuperätieto painaa heidän ostopäätöksissään? Missä tuoteryhmissä alkuperätieto on erityisen tärkeä? Lue lisää.

Lähikauppa muuttui – kuluttajien käyttäytymistä tutkittiin silmäkameralla. Siwojen leikkelehyllyissä muuttui taannoin niin sisältö kuin järjestyskin. Asiakkaiden silmänliikkeitä seuraamalla saatiin tietoa kiinnostuksen kohteista. Lue lisää.

Miten suomalaiset tuotantoeläimet voivat? Videolla professori Eero Puolanne kertoo, kuinka tuotantoeläinten hyvinvoinnista huolehditaan Suomessa. Mitkä ovat asenteet, tavoitteet ja rajoitteet? Katso video.

Tästä koko julkaisuun: Näköaloja ruokaan

Lisätietoja antaa tiedottaja Marja Latvatalo, puh: +358 400 777 874, sähköposti: marja.latvatalo@atria.com

• alkutuotanto
  • kotimaisuus & alkuperä
  • markkinointi
  • ruoka & tuotteet
  • vastuullisuus

Atria Suomi on osa kasvavaa ja kansainvälistä elintarvikealan yritystä Atria Oyj:tä. Atria on yksi johtavista ruoka-alan yrityksistä Pohjoismaissa,Venäjällä ja Baltian alueella. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2015 noin 1 340 miljoonaa euroa, ja sen palveluksessa on keskimäärin 4 270 henkilöä. Atria Suomen tuotantolaitokset sijaitsevat Nurmossa, Kuopiossa, Kauhajoella, Forssassa, Sahalahdella ja Jyväskylässä. Atrian juuret ulottuvat vuoteen 1903,jolloin perustettiin sen vanhin omistajaosuuskunta. Atria Oyj:n osakkeet listataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.atria.com