Atrian ja Satokausikalenterin #Sadonkorjuuhaaste: Suomalaisen ruoan menekin merkittävä kasvattaminen

Atrian vuoden suurin kampanja tekee kunniaa puhtaille, suomalaisille raaka-aineille ja haastaa mukaan koko Suomen liittymään mukaan kaikkien aikojen suurimpaan tempaukseen kotimaisen ruuan puolesta. Haasteen tavoitteena on saada kotimaisen ruoan menekki merkittävään kasvuun.

Atria ja Satokausikalenteri yhdistävät voimansa vuoden merkittävimmän ruokatempauksen toteuttamiseksi. Kampanjan tavoitteena on kasvattaa suomalaisen ruoan menekkiä syksyn aikana tuntuvasti ja palauttaa sadonkorjuu takaisin sille kuuluvaan arvostukseen. Jokainen suomalainen, yritys ja organisaatio on tervetullut mukaan tempaukseen.

“Uskallamme väittää, että Atria Perhetiloilta tulee maailman puhtainta lihaa. Ja kun liha on puhdasta, se on aina myös maukasta. Hyvän ruoan ja suomalaisten raaka-aineiden arvostaminen meille kunnia-asia. Haluamme olla tekemässä ruokaa ihmisille myös huomenna, siksi Atria on asettanut tavoitteekseen hiilineutraalin ruokaketjun. Siihen päästään suosimalla lähellä tuotettuja, puhtaita suomalaisia raaka-aineita. Suomalaiset kasvikset, juurekset ja liha maistuvat yhdessä herkulliselta ja täydentävät toisiaan. Haastamme kaikki asiakkaamme, yhteistyökumppanimme ja yhteisöt nauttimaan kotimaisesta ruoasta!” toteaa Atria Suomen markkinointijohtaja Sanna Päällysaho.

Kampanjan aikana tarjotaan konkreettisia keinoja nauttia entistä parempaa, suomalaista ruokaa. Syksyn kuluessa kerrotaan suomalaisen ruoantuotannon perinteistä ja päivitetään klassikkoruokia maistumaan entistä paremmalta yhdistämällä Atrian tuotteet ja Satokausi-kasvikset herkullisiksi kokonaisuuksiksi.

“Olemme koko Satokausikalenterin olemassaolon ajan tehneet mahdollisimman vaikuttavia tekoja suomalaisen ruokakulttuurin kehittämiseksi, nyt otamme asiaksemme suomalaiset raaka-aineet. Missiomme on edistää ja monipuolistaa kasvisten kulutus, yhteistyö Atrian kanssa mahdollistaa Satokausi-kasvisten ilosanoman levittämisen yhä suuremmalle kohderyhmälle. Tämä on tärkeää, sillä miehistä vain 14 % ja naisista 22 % syö suositusten mukaisesti puoli kiloa kasviksia päivässä. Yleisöllemme kotimaisuus ja laatu ovat tärkeimmät arvot ja #sadonkorjuuhaaste yhdistää nämä luontevasti konkreettisiin tekoihin ja inspiroivaan reseptiikkaan”, riemuitsee Satokausikalenterin perustaja Samuli Karjula.

#Sadonkorjuuhaaste tulee näkymään syksyn 2019 aikana niin Atrian tuotepakkauksissa ja ruokakaupoissa kuin laajana, osallistavana kampanjana. Haasteeseen voi osallistua suosimalla suomalaista ruokaa kotikeittiöissä ja ravintoloissa. Pienikin teko parantaa suomalaisen ruokakulttuurin tulevaisuutta.

Osallistuminen #Sadonkorjuuhaasteeseen

• Valitse ruokakaupassa kotimaisia tuotteita
  • Kokeile mieluista Sadonkorjuu-reseptiä (www.atria.fi/sadonkorjuu/)
  • Varmista lihan ja muiden raaka-aineiden alkuperä myös ravintolassa syödessäsi
  • Osallistu Instagramissa kilpailuun postaamalla kuva hashtagilla #sadonkorjuuhaaste
  • Haasta mukaan myös läheiset ja ystävät

Lisätiedot:

• Sanna Päällysaho, markkinointijohtaja, Atria Suomi Oy, sanna.paallysaho@atria.com, puh. 040 826 8588
  • Natalia Salmela, toimitusjohtaja, Satokausikalenteri Media Oy, nata@satokausi.fi, puh. 040 9670156
  • www.atria.fi/sadonkorjuu/

• vastuullisuus
  • markkinointi
  • ruoka & tuotteet
  • kotimaisuus & alkuperä

Atria on Pohjoismaiden, Venäjän ja Viron johtavia liha- ja ruoka-alan yrityksiä. Olemme asiakkaidemme, henkilöstömme ja omistajiemme arvostama yli 110-vuotias yritys. Yrityksemme uusiutuminen ja kasvu perustuvat erinomaiseen kaupalliseen osaamiseen, tehokkaaseen toimintaan ja yhtenäiseen, kestävää menestystä arvostavaan toimintatapaan.

Päätuotteemme, Hyvä Ruoka, tuottaa paremman mielen ja kestävää arvoa kaikille sidosryhmillemme. Hyvä ruokamme on vastuullisesti ja eettisesti tuotettua, ravitsevaa ja turvallista. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli noin 1,44 miljardia euroa ja palveluksemme oli noin 4 460 liha- ja ruoka-alan osaajaa Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Venäjällä ja Virossa. Atria Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä vuodesta 1991 lähtien.

Atria yrityksenä: www.atria.com
Kotikokkaajat: www.atria.fi