Blogikirjoitus -

Blogi: Kodin valinnan logiikkaa - järjellä vai tunteella?

Oletko koskaan miettinyt miksi päädyit asumaan juuri niiden seinien sisäpuolelle, joiden sisällä kotisi tällä hetkellä sijaitsee? Joskus valinta voi olla pitkän harkinnan tulos, toisessa tilanteessa taas pakon sanelema pikainen päätös. Lähes aina päätökseen liittyy kuitenkin tunne, useimmiten toivottavasti positiivinen tunne kodin löytymisestä. Aina tunne ei kuitenkaan ole pelkkää onnea, joskus valinta pitää mukanaan kipeää tunnetta epäonnistumisesta, suhteen päättymisestä tai muusta luopumisesta.

Useasti kodin valinnassa on myös mukana jokin itsellesi tärkeä henkilö. Joskus vaikea päätös pitää tehdä ihan yksin. Missä haluan aikaani viettää, mikä olisi se paikka jossa tuntisin oloni turvalliseksi, vaikka vierelläni ei juuri tällä hetkellä ketään olisikaan? Moninaiset asiat vaikuttavat siihen minkälaisessa asumismuodossa kotisi sijaitsee. Vuokra- asunto, asumisoikeuskoti, oma osake. Lähes kaikilla näillä asumismuodoilla on todennäköisimmin meistä suurimmalla osalla paikka elämän varrella, vaikka sitten vain tilapäisenä asumismuotona. Jokaisen paikan seinien sisällä kuitenkin sijaitsee juuri sinun kotisi, koti jota et voi vaihtaa vaan se kulkee aina mukanasi, millä kriteerillä se aikanaan olisikaan valittu.

Koti sana sisältää valtavan määrän tunnetta joka seuraa mukanasi paikasta toiseen, sinne missä kotisi kulloinkin sijaitsee, oli asunto sitten millä perustein tahansa valittu.

Järkeä ja tunnetta - oikea sekoitus molempia ja sopiva koti on valittu!

Ruut Vesenterä
myyntipäällikkö