Avain Yhtiöt lahjoitti vuoden 2019 joululahjarahat Hope ry:lle sekä Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle

Avain Yhtiöt lahjoitti vuoden 2019 joululahjarahat hyväntekeväisyyteen. Yhteensä 20 000 euron summa jaettiin asiakkaidemme ja yhteistyökumppaneidemme äänestyksen perusteella Hope ry:lle sekä Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:lle. Joululahjarahojen lahjoittaminen hyväntekeväisyyteen on jo muodostunut perinteeksi Avain Yhtiöillä. Enemmän ääniä keräsi tällä kertaa Hope - Yhdessä & Yhteisesti ry. Äänestystuloksen mukaisesti 65 % joululahjoituksesta ohjautuu Hope ry:lle tukemaan vähävaraisia ja kriisin kokeneita perheitä. 35 % joululahjoituksesta puolestaan menee Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry:n kautta vähävaraisten ja yksinäisten hyväksi.

Hope – Yhdessä & Yhteisesti ry toimii vapaaehtoisvoimin yhdessä yhteiseksi hyväksi. Hope tekee todeksi unelmaa siitä, että lapsilla olisi Suomessa tasa-arvoisemmat mahdollisuudet hyvään arkeen. Hope jakaa vähävaraisille ja kriisin kokeneille perheille konkreettisia vaate- ja tavaralahjoituksia, sekä lapsille ja nuorille harrastustukea ja vapaa-ajan elämyksiä.

Veikko ja Lahja Hurstin Laupeudentyö ry on avustusjärjestö, joka aloitti toimintansa 1960-luvulla ja sen perusti sosiaalineuvos Veikko Hursti. Laupeudentyö ry:n toimintaa johtaa nykyisin Veikon lapsenlapsi Sini Hursti. Järjestö toimii jakamalla vaate- ja ruoka-avustuksia ympäri vuoden niitä tarvitseville sekä järjestämällä erilaisia tapahtumia, joista näkyvimmiksi ovat muodostuneet vähävaraisille ja yksinäisille suunnatut perinteiset juhlat Itsenäisyyspäivänä Hakaniementorilla sekä jouluaattona Helsingin messukeskuksessa.