​​Kivistön Katugallerian avajaisissa 20.10. kävellään yhdessä taide tutuksi

Kivistön Katugallerian avajaisissa 20.10. kävellään yhdessä taide tutuksi

Kivistön keskustan taiteeseen tutustutaan yhdessä kävellen torstaina 20.10. kello 17 alkaen. Tapaamispaikkana on Jaspiskujan ja Keimolantien risteys. Tapaamispaikka kartalla.

Kivistön keskustan alueella taide on läsnä monissa eri muodoissa. Kehäradan ratakuilussa tulijat vastaanottaa graafisen betonin teos, Kvartsiraittia komistaa monen kymmenen metrin mittainen muraali ja kaduilla ja aukioilla erityiskiveykset ja taidevalaistuskohteet loistavat korukivien eri väreissä. Korttelipihoissa taidetta löytyy julkisivuista, porttikäytävistä ja pihapiireistä.

Lisäksi keskustaan toteutetussa Katugalleriassa Vantaan Energian 21 sähkökaappia toimivat alustana eri taiteilijoiden teoksille sekä historiallisille valokuville. Teokset on valittu Vantaan taiteilijaseuran taiteilijoiden teoksista ja Vantaan kaupunginmuseon historiallisista valokuvista. Gallerian on kuratoinut Vantaan taidemuseo Artsi yhteistyössä Kivistön taideryhmän kanssa.

Katugallerian taiteilijat ovat: Päivi Allonen, Leena Golnik, Maija Helin-Åvall, Johanna Häiväoja, Satu Laurel, Mirja Marsch, Raija Rastas, Hannu Sillanpää, Hans-Peter Schütt. Valokuvat ovat Vantaan kaupunginmuseon kuva-arkistosta.

Avajaisissa ohjelman avaa Vantaan kulttuurijohtaja Annukka Larkio, Katugalleriasta kertoo Artsin kuraattori Anne-Kaarna Suomi ja lisäksi tutustutaan keskustan alueen taidekiviin ja -valoihin.

Katugallerian avajaiset on kaikille avoin tapahtuma.

Tervetuloa Kivistön Katugallerian avajaisiin kävelemään yhdessä teokset tutuiksi!

Avain Yhtiöillä on Kivistössä yksi asumisoikeus-, yksi vuokra- ja yksi palvelutalokohde. Näissä kohteissa on asuntoja erilaisiin elämäntilanteisiin aina pienistä yksiöistä isompiin neljän huoneen perheasuntoihin. Tällä hetkellä asuntoja ei ole vapaana, mutta voit jättää hakemuksen näihin tai muihin asuntoihimme nettisivuillamme avainasunnot.fi.