Jenkit RAY:n uudessa kampanjassa: - Olisi ihanaa asua Suomessa

RAY, Suomen Raha-automaattiyhdistys, kertoo uudessa kampanjassaan rahapelaamisen merkityksestä suomalaiselle hyvinvoinnille. Filmeissä kuvausryhmä muun muassa testaa Las Vegasissa paikallisten tietoutta suomalaisesta rahapelijärjestelmästä. Yhdysvaltalaisten hämmästys on melkoinen, kun heille kerrotaan että Suomessa rahapelien kaikki tuotot jaetaan maan kansalaisten hyvinvointiin. Kampanja käynnistyy verkossa 8.4. ja jatkuu TV:ssä 10.4. alkaen.

– En tiennyt, että on maa, jossa tehdään niin, ihmettelee eräs paikallinen. – Sellainen maa? Muuttaisin sinne heti. Juuri noinhan homman pitäisikin toimia. Ihmiset pitämässä huolta toisistaan, sanoo puolestaan toinen yhdysvaltalainen kadunmies.

RAY:n asiakkuus- ja markkinointipäällikkö Sanna Pietiäinen toivoo, että kampanja auttaa suomalaisia arvostamaan järjestelmämme hienoutta. – Kun naapuri kehuu pihajuhlissa puolisosi olemusta, näetkin yhtäkkiä pitkäaikaisen kumppanisi kauneuden uudelleen, Pietiäinen kertoo.

– Olemme luonnostamme vaatimattomia maamme ja kulttuurimme upeista erityispiirteistä, sanoo RAY:n markkinointivastaava Tommi Viitala. Hänen mukaansa rahapelimallimme kuuluu suomalaisten ylpeydenaiheiden listalle, koulutusjärjestelmämme ja saunan lomaan. – Tätä todistavat hyvin jenkkien vahvat reaktiot.

Kampanjassa tullaan jatkossa näkemään myös kuvitteellinen lasvegasilainen miljonäärihahmo Richard Diamond, joka haastaa twiitissään koko maailman esittämään hänelle Las Vegasia paremman järjestelmän. Sitä kautta hän päätyy Suomeen. – Richardin mielestä "rahapelituottojen jakaminen apua tarvitseville on hulluutta”, Viitala paljastaa.

Koko vuoden kestäväksi suunnitellun monimedia-kampanjan takana on Avaus. Kampanjaan kuuluvat videosisällöt ja TV-spotit on tuottanut Woodpecker Film.

Raha-automaattiyhdistyksen koko liikevoitto käytetään sosiaali- ja terveysjärjestöjen sekä sotiemme veteraanien tukemiseen. Vuonna 2016 RAY:n avustusta saa 824 sosiaali- ja terveysalan järjestöä yli 1 700 kohteeseen yhteensä 315,3 miljoonaa euroa. Lisäksi RAY:n tuotosta ohjataan Valtiokonttorin kautta 111,5 miljoonaa euroa sotiemme veteraaneille.

Kampanjasivu:

Katuhaastattelu #1, Las Vegas:

Katuhaastattelu #2, Las Vegas:

Miljonääri R. Diamondin esittely:

Lisätietoa:

Sanna Pietiäinen

sanna.pietiainen@ray.fi

Jyrki Poutanen

jyrki.poutanen@avaus.fi

• ray

Avaus Marketing Innovations on digitaalisen markkinoinnin ja markkinoititeknologian pohjoismainen erikoisasiantuntia. Avaus auttaa asiakkaitaan parantamaan tulostaan yhdistämällä sisältöjä, analytiikkaa, teknologiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia. Tärkeimmät teknologiakumppanit ovat Adobe, Salesforce och Marketo. Avauksella on 150 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa. Ennustettu liikevaihto vuodelle 2016 on 13 miljoonaa euroa.