Suomalainen brändifilmi New York Festivalsien finalistiksi

Markkinointitoimisto Avauksen lyhytelokuva The Choice on valittu New York Festivals World’s Best TV & Films -kilpailussa finalistien joukkoon. Mainoksen on suunnitellut Avaus ja tuottanut Lucy Loves Stories.

Kilpailu järjestetään 57. kertaa, ja sinne on tänä vuonna lähetetty töitä yli 50 maasta. PR-kategoriassa kilpaileva The Choice on ainoa koko New York Festivals World’s Best TV & Films -kilpailussa ehdolla oleva suomalaistyö. Finalistien joukosta löytyy myös muun muassa Volvolle Vodafonelle ja BBC:lle suunniteltuja töitä.

Lyhytelokuva konkretisoi asiakasdatan tärkeyden markkinoinnissa. “Asiaa on esitelty viime vuosina tuhansilla konsulttikalvoilla ympäri maailmaa. Halusimme löytää emotionaalisen ja viihdyttävän tavan kertoa tästä hyvin käsitteellisestä asiasta ja konkretisoida sen muotoon, joka on kenelle tahansa ymmärrettävä.” Kertoo Avauksen luova johtaja Jyrki Poutanen.

Filmin alkuperäisideasta ja käsikirjoituksesta ovat vastanneet Avauksen Jyrki Poutanen, Tuukka Paikkari ja Veera Häkkinen sekä Lucy Loves Storiesin Rane Tiukkanen. Ohjauksesta vastasi Rane Tiukkanen ja tuottajana toimi Mikko Räisänen.

The Choice on katsottavissa täällä:

Kilpailun finalisteihin voi tutustua täällä:

Palkinnot jaetaan Las Vegasissa 19. maaliskuuta.

• the choice

Avaus Marketing Innovations on digitaalisen markkinoinnin ja markkinoititeknologian pohjoismainen erikoisasiantuntia. Avaus auttaa asiakkaitaan parantamaan tulostaan yhdistämällä sisältöjä, analytiikkaa, teknologiaa, digitaalista mediaa ja kasvuhakkerointia. Tärkeimmät teknologiakumppanit ovat Adobe, Salesforce och Marketo. Avauksella on 150 työntekijää Ruotsissa, Suomessa ja Puolassa. Ennustettu liikevaihto vuodelle 2016 on 13 miljoonaa euroa.