Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo

Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo.

BMW esittelee mittavasti uudistuneen seuraajan yhdelle viime vuosien innovatiivisimmista autokonsepteista. Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo yhdistää ylellisen ajonautinnon ja veistoksellisen muotokielen

Uutuus on saanut inspiraationsa edeltäjämallin uraa uurtavasta konseptista, jossa avarat tilat ja korkealuokkainen ajomukavuus muodostivat uudenlaisen kokonaisuuden. Evoluutio BMW 5-sarjan Gran Turismo -mallista on merkittävä kaikilla osa-alueilla ja tätä kehitystä alleviivaa myös uusi mallimerkintä, BMW 6-sarjan Gran Turismo. Uutuuden kansainvälinen ensiesittely tapahtuu Frankfurtin IAA 2017 -autonäyttelyssä syyskuussa.

“Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo tarjoaa ainutlaatuisen kokonaisuuden ylellisten sisätilojen loistokkuutta ja joustavaa käytännöllisyyttä. Kokonaisuuden kruunaa elegantti muotoilu. Yhdistettynä asiakkaidemme arvostamaan dynaamiseen ajonautintoon, uusi 6-sarjan Gran Turismo on kiehtova vaihtoehto BMW-malliston ylempään segmenttiin, sanoo Dr Ian Robertson, BMW AG:n myynnistä ja markkinoinnista vastaava johtoryhmän jäsen.

Urheilullisen dynaaminen muotoilu.
Uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon dynaamisuus on nähtävissä korin muuttuneissa mittasuhteissa. Edeltäjään verrattuna kattoa on madallettu 21 mm (1538 mm). Linjakkaasti kaartuva kattolinja yhdistyy saumattomasti auton takaosaan joka on jopa 64 mm matalampi, luoden erittäin urheilullisen sivuprofiilin. Pituus on kasvanut 87 mm (5091 mm) leveyden säilyessä ennallaan (1902 mm). Voimakkaasti muotoillun keulan LED-ajovalot yhdistyvät BMW:n tunnuspiirteeseen, suureen jäähdyttimen säleikköön. Urheilullinen eleganssi pääsee oikeuksiinsa auton sivuprofiilissa, jota korostavat pitkä konepelti, matkustamon sijoittelu ja pitkä akseliväli (3070 mm). Dynaamisuutta korostavat myös kehyksettömät ikkunat sekä B-pilarista lähtien taakse laskeutuva, Coupé-malleille tyypillinen kattolinja. Matalalla siluetilla on merkitystä myös auton aerodynaamisiin ominaisuuksiin. Aktiivinen etusäleikkö ja muut toiminnot, kuten Air Curtain, Air Breather and aktiivinen takaspoileri ovat laskeneet ilmanvastuskertoimen arvoon 0.25 Cd (edeltäjämalli 0.29 Cd).

Pitkien matkojen ylellinen ajonautinto.
Ylellinen ajonautinto on keskeinen osa uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon identiteettiä. Ilmajousitettu, automaattisesti säätyvä taka-akseli on vakiovaruste, jonka tuomaa mukavuutta voi edelleen lisätä lisävarusteena saatavalla adaptiivisella alustalla. Se sisältää molempien akselien ilmajousituksen ja säädettävän iskunvaimennuksen sekä mahdollistaa maavaran säädön +20 mm / -10 mm.

Urheilullisen lisän ajonautintoon antaa uusi Executive Drive -lisävaruste, joka täydentää edellä mainittua varustelua aktiivisilla kallistuksenvakaajilla ja nelipyöräohjauksella. Kaikki uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon alustatekniikat ovat saatavana myös maailman älykkäimmän nelivedon, BMW xDriven yhteydessä.

Entistä urheilullisempi, taloudellisempi ja 150 kg kevyempi.
Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo on 150 kg edeltäjämallia kevyempi. Tämä on saavutettu BMW EfficientLightweight -rakennesuunnittelulla sekä entistä runsaammalla kevytmetallien ja suurlujuusteräksien käytöllä korirakenteissa. Esimerkiksi konepelti, ovet ja takaluukku on valmistettu alumiinista. Aikaisempaa kevyempi rakenne yhdessä merkittävästi parantuneen aerodynamiikan kanssa antavat autolle entistä urheilullisemman ajettavuuden.

Kaikki uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon moottorivaihtoehdot edustavat uusinta BMW TwinPower Turbo -sukupolvea ja kytkeytyvät saumattomasti yhteen kahdeksanvaihteisen Steptronic-automaattivaihteiston kanssa. BMW 640i Gran Turismo ja BMW 630d Gran Turismo –mallit kiihtyvät 0,7 sekuntia nopeammin 0–100km/h, mutta samalla moottoreiden taloudellisuus on parantunut jopa 15 %. Lanseerausvaiheessa tarjolla on kaksi bensiini- ja yksi dieselvaihtoehto, joiden jokaisen yhteyteen on saatavana BMW xDrive -neliveto.

Ainutlaatuisen monipuolinen BMW ConnectedDrive.
Uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon omistajat voivat nauttia ainutlaatuisen monipuolisista BMW ConnectedDrive -palveluista, jotka auttavat pääsemään määränpäähän helpommin ja vaivattomammin . Toimintojen sydän on BMW iDrive, joka sisältää keskikonsolin Touch Control
-monitoimisäätimen ja kojelaudan korkearesoluutioisen 10,25” -monitoiminäytön. BMW iDrive
-järjestelmällä voidaan ohjata useita ominaisuuksia, kuten ajotilaa, navigointia, kommunikaatiota ja viihdepalveluja joko kosketuksella, ääniohjauksella tai BMW-eleohjauksella. Järjestelmää täydentää kuljettajan näkökenttään heijastettava BMW Head-Up -tuulilasinäyttö, jonka pinta-ala on kasvanut 70 prosenttia.

Osa BMW ConnectedDrive -toiminnoista on hyödynnettävissä myös auton ulkopuolella. Esimerkiksi älypuhelimella tehdyt reittisuunnitelmat voidaan lähettää valmiiksi auton navigointijärjestelmään.

Avustinjärjestelmät tasoittavat tietä kohti autonomista ajamista.
Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo on varustettu BMW:n innovatiivisilla, uusimman sukupolven kuljettajaa avustavilla järjestelmillä. Järjestelmät muodostavat 3D-kuvan auton ympäristöstä vakiovarusteisiin kuuluvalla stereo-kameralla sekä tutkalla ja ultraäänisensoreilla (lisävaruste). Törmäys- ja jalankulkijavaroitus kaupunkijarrutusavustimella on vakiovaruste, jonka lisäksi saatavana on uusin versio 0–210 km/h nopeusalueella toimivasta aktiivisesta vakionopeussäätimestä Stop & Go -toiminnolla.

Ohjaus- ja kaistalla pysymisen avustin ovat muita askeleita matkalla kohti autonomista ajamista. Kaistaltapoistumisen ja kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä, sivutörmäysvaroitin ja väistöavustin edistävät ajomukavuutta ja turvallisuutta korjaamalla tarvittaessa kuljettajan ohjausliikkeitä. Risteävän liikenteen varoitus, risteysvaroitin sekä kielletyn ajosuunnan varoitus ennaltaehkäisevät vaarallisten tilanteiden syntymistä. Näiden lisäksi uuteen BMW 6-sarjan Gran Turismo -malliin on saatavana näytöllisestä avaimesta käytettävä kauko-ohjattu pysäköintitoiminto.

Ylellistä matkustusmukavuutta kaikilla matkoilla.
Uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon tarkkaan viimeistellyt ja avarat sisätilat tekevät vaikutuksen. Sisätilat on muotoiltu matkustusmukavuuden ehdoilla kaikilla istumapaikoilla. Ergonominen kojelauta on suunniteltu kuljettajakeskeisesti. Korotettu istumakorkeus antaa optimaalisen näkymän kaikkiin suuntiin. Matkustamon materiaalit ja korkealuokkainen viimeistely luovat hienostuneen tunnelman.

Takatilat tarjoavat erinomaista matkustusmukavuutta sekä runsaan jalkatilan. Vaikka kattolinja on edeltäjää matalampi, sisätilojen pääntila on kasvanut. Uudelleen muotoillut takaistuimet sekä entisestään parantunut äänieristys tekevät matkustamisesta miellyttävää pitkilläkin matkoilla. Takaistuinten sähkösäätö (lisävaruste) mahdollistaa selkänojien kallistamisen napin painalluksella.

Uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon vakiovarusteisiin kuuluu yksiosainen, sähkötoiminen takaluukku. Tavaratilan tilavuus on kasvanut merkittävästi 610 litraan (+110 litraa edeltäjämalliin verrattuna). Käytännöllisyyttä lisää tavaratilan kynnys, joka on samalla tasolla lattiapinnan kanssa. Takaistuimet ovat kaadettavissa sähköisesti 40:20:40 suhteessa, jolloin vetoisuus kasvaa jopa 1800 litraan (+100 litraa edeltäjämalliin verrattuna).

Mallivaihtoehdot lanseerausvaiheessa:

* Luvut perustuvat EU-testisykliin ja voivat vaihdella rengasvalinnasta riippuen. Tässä esitetyt tekniset tiedot ovat vielä vahvistamattomia ennakkotietoarvoja. Hakasulkeissa olevat arvot koskevat BMW xDrive -nelivetoversiota.

BMW Group on yksi maailman menestyneimmistä autojen ja moottoripyörien valmistajista, jonka brändejä ovat BMW, MINI ja Rolls-Royce ja joka tarjoaa myös rahoitus- ja liikkuvuuspalveluita. BMW Groupilla on 31 tuotantolaitosta 14 eri maassa, ja yhtiön myyntiverkosto kattaa yli 140 maata.

BMW Group myi kaikkiaan noin 2 367 000 autoa ja 145 000 moottoripyörää vuonna 2016. BMW Groupin liikevaihto tilivuonna 2015 oli 92,2 miljardia euroa ja voitto ennen veroja 9,2 miljardia euroa. Vuoden 2015 lopussa yhtiöllä oli yhteensä 122 244 työntekijää.