Sitoutuminen ja pitkäjänteisyys kuvaavat erityisen hyvin Kirsi Heinosen tapaa toimia BNI ryhmässä. Ja kun ryhmä menestyy, saa sen myötä myös itse hyviä tuloksia, Kirsi toteaa.

​Kirsi viihtyy päivittäin BNI-taajuudella

BNI Lahti Early Birdsin rautaisella ryhmäkoordinaattorilla Kirsi Heinosella virtaa kahvia suonissa. Kirsin edustama Cafe Break -kahviautomaattiyritys on mukana peräti viidessä BNI-ryhmässä ympäri Suomen.

Sysmäläinen Kirsi Heinonen on ollut mukana BNI-toiminnassa jo kolmen vuoden ajan. Kirsi kuuli konseptista liikekumppaniltaan ja tuli vieraaksi kasvupäivään, jossa päätti liittyä heti mukaan. ”Ryhmässä mukana olo tarkoittaa meille hyvää näkyvyyttä, tunnettuutta, paljon uusia kontakteja sekä uusia asiakkaita. Asiakkaita on löytynyt sekä omasta ryhmästä että ulkoisten suositusten kautta ryhmäläisten kontakteista”, Kirsi kertoo.

Ennen kahviautomaattialalle siirtymistään Kirsi teki pitkän uran leipomoalalla. Hän on ollut kotimaisen Cafe Breakin riveissä yrityksen perustamisesta asti, jo 12 vuoden ajan. Työpäiviin kuuluu muun muassa myyntikäyntejä, lounastapaamisia, laitteiden huoltoa, sähköpostikirjeenvaihtoa ja paperitöitä. Breakkiläiset ovat tiivis porukka, vaikka ovatkin levittäytyneet ympäri Suomen. He jakavat mielellään keskenään kokemuksiaan ryhmissä toimimisesta. Kirsi pitää arvossa viiden BNI-ryhmän yritykselle tarjoamaa kontaktiverkostoa.

Kirsi Heinonen on ansioitunut ryhmässään erittäin aktiivisena liikekumppanina esimerkiksi vieraiden kutsumisessa ja suositusten antajana. Hän on aktiivisesti mukana jokaisessa kokouksessa ja toimii johtoryhmätehtävissä. ”Johtoryhmässä pystyy vaikuttamaan koko ryhmän kasvuun ja menestykseen. Kun ryhmä menestyy, saan sen myötä myös itse hyviä tuloksia. Toiminta vaatii pitkäjänteisyyttä ja ajattelen, ettei BNI ole 100 metrin aitajuoksu vaan pikemminkin maraton”, Kirsi naurahtaa.

BNI Lahti Early Birds ja ryhmäkoordinaattorin vastuu

BNI Lahti Early Birds on yksi Suomen vanhimmista ryhmistä. Erityisesti viime vuodet ovat olleet menestyksekkäitä ja ryhmän liikevaihto on ollut noin 2 miljoonaa euroa vuodessa. ”Vuosi sitten Kirsi Heinonen otti ohjat ryhmäkoordinaattorina ja on ollut ilo seurata hänen täsmällistä ja sitoutunutta työskentelyään. Kirsi on Gold Club Member, joten hän johtaa myös esimerkillään”, kertoo ryhmän BNI-konsultti Mikko Tukonen.

”Ryhmäkoordinaattorin pesti on ollut hyvin opettavainen sekä tarjonnut lisää kontakteja liikekumppaneihin ja vieraisiin. Toki aikaakin tulee olla käytössä enemmän kuin vartti viikossa. Sanoisin että viikon jokaisena päivänä olen jollain tapaa BNI-taajuudella: soittelen mahdollisille uusille liikekumppaneille, hoidan haastattelut, raportoinnin ja pyrin olemaan yhteyksissä liikekumppaneiden kanssa”, Kirsi kertoo.

Kirsi asuu luonnon rauhassa, Päijänteen rannalla miehensä, poikansa ja kissan kanssa. Vapaa-aikanaan hän rentoutuu mieluiten kodin ja järven tuntumassa ulkoillen ja käsitöitä tehden.

Teksti: Hanna Kallio