Bridgestone Geneven autonäyttelyssä 2017

Maailman johtava renkaiden ja kumituotteiden valmistaja on jälleen mukana Genevessä kertomassa innovaatioistaan ja kumppanuuksistaan.

Bridgestonen messuosasto (halli 6, osasto 6253) nostaa valokeilaan Bridgestonen ja Firestonen uutuudet Euroopassa.

Kumppanuutta ja innovaatioita

Kirkkaimman valokeilan saa Bridgestonen TOP-kumppanuus Kansainvälisen olympiakomitean kanssa. Upea valokuvaesitys vie vierailijat matkalle urheilun ja rengasteknologian innovaatioihin. Esitys kulminoituu Bridgestonen DriveGuard ja DriveGuard Winter -renkaisiin. Genevessä vuonna 2016 esitelty DriveGuard on voittanut palkintoja Saksassa, Britanniassa, Irlannissa, Portugalissa ja Ranskassa[1].

Innovaatioteemaa jatketaan esittelemällä uusinta Run-flat-teknologiaa sekä ECOPIA ologic -renkaita.Kunkin renkaan tärkeimmistä eduista kerrotaan seikkaperäisesti.

Osastolla on esillä uusi Aston Martin DB11, jossa on alla 20 tuuman Potenza S007 -renkaat. Bridgestone toimittaa yksinoikeudella DB 11:n ensiasennusrenkaat. Premiumtuotteiden alueelta löytyvät myös Potenza S001- ja uusimman sukupolven Turanza T001 -renkaat.

Firestonen itseluottamusta uhkuvat uudet renkaat

Firestonen tuotevalikoiman uusi tähti Roadhawk esittäytyy ensimmäistä kertaa Genevessä. Se on suunniteltukestämään pidempään[2], tarjoamaan parhaan märkäpidon (EU-rengasmerkinnän mukainen A-luokka) sekä parhaat jarrutusominaisuudet kuivalla[3].

Esillä on myös kestävä ja monipuolinen kevyiden hyötyajoneuvojen rengas Vanhawk 2.

Firestonen esillä olevan rengasvalikoiman täydentää Destination HP – katumaastureiden lippulaivarengas.Urheilullinen rengas on suunniteltu ajamisen vapautta arvostaville kuluttajille.

Firestone kutsuu kaikki messukävijät Firestone Music Tourin sosiaalisen median kanaville ja luomaan valokuvien avulla pysyvän muiston messuvierailusta. Firestone Music Tour sponsoroi musiikkifestivaaleja eri puolilla Eurooppaa.

[1] 05/2016 – REIFEN Essen 2016 Innovation Award -palkinto Technology and Products -sarjassa, Saksa
06/2016 – Auto Express -lehden Product of the Year 2016 -palkinto, Britannia
12/2016 – Auto Express -lehden Editor’s Choice Award 2016 -palkinto, Britannia
10/2016 – Tyre Innovation Award -palkinto Irish Auto Trade Awards -tapahtumassa, Irlanti
01/2017 – Prémio Cinco Estrelas (Viisi tähteä) -palkinto, Portugali
01/2017 - Produits de l’Année (Vuoden tuote) -palkinto, Ranska

[2]Riippumattoman TÜV SÜDin testien mukaan märkäominaisuudet ovat kilpailijoita paremmat myös 20 000 kilometrin ajon jälkeen. Pääkilpailijoita pienempi vesiliirron riski sekä suoralla että kaarteessa. Testin suoritti TÜV SÜD heinä-syyskuussa 2016 Bridgestonen toimeksiannosta. Testatut renkaat olivat Firestone Roadhawk, UniRoyal Rainsport 3, Kleber Dynaxer HP3, Fulda EcoControl HP ja Nexen NBlue HD+. TÜV SÜD hankki renkaat Euroopan markkinoilta. Testiautona oli VW Golf 7 ja ajettu matka oli 20 000 km. Raportin nro: 713086643-BM.

[3] Vertailussa seuraaviin renkaisiin: UniRoyal Rainsport 3, Kleber Dynaxer HP3, Fulda EcoControl HP ja Nexen NBlue HD+. Testin suoritti TÜV SÜD heinä-syyskuussa 2016 ATP Papenburgin testiradalla Bridgestonen toimeksiannosta. Testattu rengaskoko oli 205/55 R16 91V. TÜV SÜD hankki renkaat Euroopan markkinoilta. Testiauto: VW Golf 7. Raportin nro: 713086643.

• Autot ja liikenne

• bridgestone
  • geneven autonäyttely 2017
  • driveguard
  • turanza t001 evo
  • firestone
  • roadhawk
  • vanhawk 2
  • destination
  • ecopia ologic

Bridgestone EMEA (Eurooppa, Lähi-itä, Afrikka)

Bridgestone EMEA, jonka päätoimipiste on Brysselissä, Belgiassa, on Tokiossa pääkonttoriaan pitävän Bridgestone Corporationin kokonaan omistama tytäryhtiö. Bridgestone Corporation on maailman suurin renkaiden ja muiden kumituotteiden valmistaja. Bridgestone EMEAlla on yli 18 200 työntekijää yli 60 maassa. Yrityksellä on alueella 14 rengastehdasta, iso T&K-keskus sekä testikeskus. Bridgestone EMEAn premium-renkaita myydään Euroopassa, Lähi-idässä, Afrikassa ja muualla maailmassa.

Lisätietoa Bridgestone Europesta osoitteissa www.bridgestone.euja www.bridgestonenewsroom.eu sekä Facebookissa, Twitterissä, Instagramissa ja YouTubessa.

Bridgestone Finland Oy on Bridgestone EMEAn tytäryhtiö, joka vastaa Bridgestone-, Firestone-, Dayton- ja Seiberling-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Yhtiö sijaitsee Vantaalla ja sillä on 31 työntekijää. www.bridgestone.fi

Auli Kähkönen

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointi- ja viestintäpäällikkö Viestintä, kuluttajatuotteiden markkinointi 0207 936 230