Rossi jatkaa Bridgestonen renkaiden kehitystyön neuvonantajana

Yhdeksänkertainen maailmanmestari Valentino Rossi jatkaa Bridgestone Europen moottoripyörän renkaiden kehitystyön neuvonantajana.

Uusitun sopimuksen mukaisesti Valentino Rossi ja Bridgestone jatkavat entiseen malliin yhteistyötään ratamoottoripyöräilyn innovaatioiden tuomiseksi motoristien ulottuville kaikkialla Euroopassa Bridgestonen track to street -konseptia suoraan tukevalla tavalla. Rossi osallistuu tähän työhön itsenäisenä ammattikuljettajana, eivätkä hänen MotoGP™-tallinsa ja sponsorinsa ole mukana sopimuksessa.

”Olen tehnyt yhteistyötä Bridgestonen kanssa monien vuosien ajan MotoGP-luokassa. Heidän asiantuntemuksensa ja tuotteidensa laatu tekevät minuun edelleen syvän vaikutuksen. Sopimuksen uusiminen merkitsee minulle mahdollisuutta osallistua Bridgestonen uusien moottoripyörän renkaiden kehitystyöhön” , kertoo Valentino Rossi.

Rossin tehtävänä on muun muassa esittää arvionsa ja mielipiteensä Bridgestonen moottoripyörän renkaiden suorituskyvystä erityisesti Hyper Sport-, kilpa- ja sport/matkailu-rengasluokissa. Bridgestone puolestaan hyödyntää Rossin osaamista kehittäessään maantierenkaita, joiden suorituskyky ja turvallisuus ovat entistä parempia.

”Valentino Rossi on erinomainen suurlähettiläs yhtiöllemme. Sopimuksen uusiminen merkitsee sitä, että saamme neuvoja ja suosituksia yhdeltä kaikkien aikojen suurimmalta ratamoottoripyöräilijältä ja voimme tuoda markkinoille parhaat mahdolliset Battlax-renkaat”, sanoo Franco Annunziato, Bridgestone Europen toimitus- ja pääjohtaja.

Valentino Rossi on ratamoottoripyöräilyn suurimpia tähtiä: hän on voittanut maailmanmestaruudet 125cc-, 250cc- ja 500cc-luokissa, ja hänet on kruunattu kuusi kertaa MotoGP™-sarjan maailmanmestariksi. Lisäksi italialainen Valentino Rossi pitää nimissään ennätyksellistä 79 kisan voittoa.

Bridgestone tuli mukaan MotoGP™-sarjaan vuonna 2002. Bridgestonen renkailla saavutettiin palkintosija kahdesti rengasvalmistajan toisella kaudella vuonna 2004. Bridgestonen renkaita käyttävien tallien määrä kasvoi tasaisesti, ja ensimmäinen maailmanmestaruus ajettiin Bridgestonen renkailla vuonna 2007. Valentino Rossi ja Fiat Yamaha -talli toistivat tempun vuonna 2008. Bridgestonesta tuli MotoGP™-maailmanmestaruusluokan ensimmäinen virallinen rengastoimittaja vuonna 2009.

Bridgestone juhli sadatta MotoGP™-voittoaan San Marinon ja Riminin Grand Prix -kisassa Misanossa Italiassa syyskuussa 2012. Merkkitapauksen kunniaksi Bridgestone järjesti radalla tapahtuman kaikille MotoGP™-sarjaan osallistuneille ja kiitti miljoonia ratamoottoripyöräilyn kannattajia heidän vuosien varrella osoittamastaan tuesta.

Lisätietoja:

Viestintäpäällikkö Auli Kähkönen, puh. 0207 936 230, auli.kahkonen@bridgestone.eu

Bridgestone Europe (BSEU), jonka päätoimipiste on Brysselissä, Belgiassa, on Bridgestone Corporationin tärkein alueellinen tytäryhtiö. Bridgestone Europella on tutkimus- ja kehityskeskus, 9 tehdasta, toimistoja ja noin 14 000 työntekijää yhteensä yli 30:ssä Euroopan maassa. BSEU:n premium-renkaita myydään sekä Euroopassa että maailmanlaajuisesti.

Bridgestone Finland Oy on Bridgestone Europen tytäryhtiö, joka vastaa Bridgestone-, Firestone- ja Dayton-merkkisten renkaiden myynnistä ja markkinoinnista Suomessa. Yhtiö sijaitsee Vantaalla ja sillä on 32 työntekijää.

• Teollisuus, valmistus

• valentino rossi
  • bridgestone renkaat
  • rossi bridgestone