Blogikirjoitus -

Asiakastarina: Rengastarraratkaisu toi merkittäviä etuja O.K. Auto Oy:lle Kouvolaan

O.K. Auto Oy lyhyesti

O.K. Auto Oy on toimintansa Jyväskylässä vuonna 1964 aloittanut perheyritys, joka toimii nykyään kuudella eri paikkakunnalla. Toyota-jälleenmyyntiin keskittynyt O.K. Auto Oy korostaa omassa toiminnassaan asiakaslähtöisyyttä ja asiakkaan tarpeita.Ympäristöystävällisyys on O.K. Autolle tärkeä asia ja esimerkiksi Toyotalla on tavoitteena nollapäästöt. Kouvolaan O.K. Auto Oy:n toimipiste perustettiin vuonna 1997. Tämän täyden palvelun autotalon ja Toyotan merkkihuollon kattaviin palveluihin kuuluvat muun muassa rengaspalvelut, jotka sisältävät renkaiden kausisäilytyksen. Kouvolassa O.K. Autolla onkin hallinnoitavana yhteensä noin 400 rengassarjaa eli noin 1600 rengasta.

Kaizen-hengessä

Suuri rengasmäärä sekä kesärengas- ja talvisesongin tuoma kiire luo haasteita O.K. Autolle. Käsin kirjoitetuissa rengasmerkinnöissä tiedon määrä saattoi vaihdella sekä erilaiset käsialat aiheuttivat epäselvyyksiä ja ylimääräistä työtä. O.K. Auto Oy lähti Kaizen-hengessä ratkaisemaan näitä ongelmia ja heillä oli tässä avainasemassa siis ekologisuus, työn sujuvuus ja selkeyttäminen. Kaizen tarkoittaa japanilaista palvelun ja laadun jatkuvan kehittämisen filosofiaa. Tämä ja ihmisten kunnioitus ovat kaksi Toyotan tekemistä ohjaavaa isoa perusarvoa.

Yhteensopivuutta ilman lisäkuluja

O.K. Auton erilaisista vaihtoehdoista Brotherin rengastarraratkaisu oli hinnaltaan kilpailukykyinen, ominaisuuksiltaan riittävän monipuolinen sekä asiakkaan tarpeisiin räätälöity. Suurimpana etuna ratkaisussa oli matala investointikynnys, sillä se ei sisältänyt kuukausimaksuja tai isoa sijoitusta erilliseen ohjelmistoon. Lisäksi laite toimi suoraan yhteen jo olemassa olevan Excel-tietokannan kanssa.

Ratkaisu pienellä hiilijalanjäljellä

Tulostimessa käytettävä tarra on paperipohjainen ja se on pidoltaan sopiva. Uusi tarra kestää hyvin pakkasta, se ei irtoa itsestään, mutta on silti helppo irrottaa renkaasta ja näin se on myös edeltäjäänsä ekologisempi vaihtoehto. Ratkaisun käyttöönotossa Brotherin edustaja oli mukana ja näin uuden laitteen käytön aloittaminen oli helppoa ja vaivatonta. Brotherin rengastarraratkaisun myötä työskentely on nyt Kouvolan O.K. Auto Oy:ssä ekologisempaa, nopeampaa ja helpompaa. Laite on toiminut hyvin ja pienellä hankinnalla sai hyvän palvelun ja ison ongelman ratkaistua.

Katso videolta O.K. Auto Oy:n kokemuksia rengastarraratkaisusta!

Lisätietoja tulostusratkaisusta:

Brother Finland,

Brother Nordic A/S sivuliike Suomessa

Aki Virtanen, aki.virtanen@brother.fi, 050 331 2715

Mikko Pulkkinen, mikko.pulkkinen@brother.fi, 050 331 8868

• Innovaatiot, keksinnöt

• referenssit

Heidi Rankala

Lehdistön yhteyshenkilö Digital Marketing Manager PR +358400780257

Sami Kivelä

Lehdistön yhteyshenkilö Key Account Manager +358 500 429 094

Päivi Tatterback