Brotherilta uusi huipputulostin Suomen markkinoille

100 sivua* minuutissa. Ei vähempää. Näin toimii Brotherin uusi HL- S7000DN, yksi Suomen nopeimmista toimistokäyttöön suunnatuista tulostimista.

Brother uutuutta ei ole suunnattu kaikille suomalaisille yrityksille. Tulostimen kohderyhmänä ovat
yritykset, jotka tarvitsevat erittäin suuria määriä tulosteita nopeasti. Yritykset, jotka saattavat tulostaa 20 000 sivua kuukaudessa.

Tällaisia asiakkaita on paljon ‒ sekä yksityisellä, että julkisella sektorilla. Siksi Brother odottaakin, että uudesta huipputulostimesta tulee nopeasti suosittu:

"HL-S7000DN tulostinta ei ole tarkoitettu ennätysten rikkomiseen, se ei ole tavoitteemme. Mutta olemme huomanneet, että markkinoillamme on kysyntää erittäin nopealle tulostimelle. HL-S7000DN ei ole ainoastaan nopea, se on myös erittäin monipuolinen, sisältää paljon käytännöllisiä toimintoja ja siihen on saatavana useita hyödyllisiä lisävarusteita", sanoo Brother Finlandin myyntijohtaja Tom Forssell.

Nopein mustesuihkutulostin säästää energiaa**
Brotherin uusi HL-S7000DN mustesuihkutulostin tulostaa jopa 100 mustavalkosivua*
minuutissa - tai 50 sivua minuutissa, jos tulostat kaksipuolisesti. Uusi tulostin on jopa 66 prosenttia nopeampi, kuin vastaavan hintaluokan lasertulostimet.

Kustannustehokkuus on erittäin tärkeää ja Brotherin uusi huipputulostin asettaa myös tähän uuden rajan. HL-S7000DN käyttää 60 prosenttia** vähemmän energiaa kuin vastaavat lasertulostimet ja laitteen sivukohtainen tulostuskustannus on alle 0,8 senttiä (Alv 0 %). Tämäkin arvo on perinteisiä lasertulostimia alhaisempi. Lisäksi uuden Brother tulostimen energiankulutus on niinkin pieni kuin 1,5 kWh** viikossa.

Tulostuslaatu on laserluokkaa. Tulostustarkkuus on täysin uuden Brother tekniikan ansiosta 600 dpi, joten kirjaimet ja numerot tulostuvat paperille erittäin tarkkoina.

Täysleveä tulostuspää
Mustesuihkutulostimissa suuttimet sijoitetaan yleensä tulostuspäähän, joka liikkuu paperilla edestakaisin ja suihkuttaa musteen tarkasti paperille. Uusi huippunopea Brother tulostin käyttää hieman erilaista tulostustekniikkaa.

HL-S7000DN tulostimen tulostuspää on itse asiassa vähän A4-arkkia leveämpi (21.5 cm). Kaikki 5198 suutinta on asetettu tulostuspäähän rinnakkain, mikä takaa erittäin nopean tulostuksen.

Tulostimen käyttämällä musteella on ISO11798 arkistointikelpoisuus. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että tulosteet säilyvät luettavina myös silloin, kun ne altistuvat valolle, kosteudelle, käsittelylle ja varastoinnille. Toistaiseksi ISO11798 hyväksyntä on myönnetty vain lasertulostimille, joten tässäkin
suhteessa Brother rikkoo perinteitä.

Monipuolinen, turvallinen ja käyttäjäystävällinen
Uutta Brother HL-S7000DN tulostinta on helppo käyttää suuren intuitiivisen 5-rivin käyttöpanelin avulla ja laite tarjoaa käyttäjilleen monia edistyksellisiä toimintoja.

Lisävarusteena saatavien paperikasettien avulla HL-S7000DN tulostimen paperikapasiteettia voidaan kasvattaa vakio 600:sta sivusta aina 2100 sivuun asti. Kun näiden lisäksi käytetään 30 000 sivun supervärikasetteja, tulostin täyttää – ja jopa ylittää - vaativimmatkin tulostusvaatimukset.

Tietokoneesta tulostimeen lähetettävä tieto voidaan salata SSL-standardin mukaan ja estää siten asiaankuulumattomien henkilöiden pääsy asiakirjoihin. Turvatulostuksen käyttäminen mahdollistaa tulostustyön tallentamisen HL-S7000DN tulostimen muistiin, josta se tulostuu vasta sitten,
kun ohjauspaneliin syötetään 4 numeroinen PIN-koodi.

Lisäksi uutta Brother tulostinta voidaan hallinnoida ja konfiguroida verkon kautta ja se tukee myös Brotherin uutta b-Guard tulostuksenhallintaratkaisua älykkääseen tulostuksenhallintaan.

Kuten kaikki Brother-tulostimet, myös HL-S7000DN tulostin on kierrätettävä ja hyvin ympäristö-ystävällinen. Tulostin täyttää myös saksalaisen Blue Angel -ympäristömerkin sekä kansainvälisen ENERGY STAR -standardin vaatimukset.

* Tulostusnopeus mitattu ISO/IEC 24734 standardin mukaan.

** Vertailu perustuu julkistettuhin ENERGY STAR TEC-arvoihin. Brother HL-S7000DN nopeutta on verrattu lasertulostimiin, joiden nopeus on 60 mustavalkosivua minuutissa. Brother-tulostimen tyypillinen energiankulutus (ns. TEC-arvo) on 1,5 kWh viikossa.

Hinta ja saatavuus
Brother HL-S7000DN on saatavissa valituilta jälleenmyyjillä kautta maan.
Verollinen suositushinta 4 334,00 euroa.

Brother Finland, Brother Nordic A/S Tanska, sivuliike Suomessa
Tom Forssell, myyntijohtaja, 050 320 5552, tom.forssell@brother.fi tai
Sami Kivelä, tuotepäällikkö, 0500 429 094, sami.kivela@brother.fi

• Tietokone, Televiestintä, IT