Viisi Brotherin tuotetta palkittiin iF Design Awards -palkinnoilla

Brother on yhdeksättä kertaa peräkkäin elektroniikka-alan valmistajien joukossa, jotka International Design Forum palkitsi Saksassa. Tämän vuoden kilpailuun otti osaa 5290 kandidaattia 53 maasta.

Tulostimet ja tarratulostimet saattavat vaikuttaa varsin tavallisilta toimistojen varusteilta, joita ei tule tarkemmin ajatelleeksi. Pääasia on, että laitteet toimivat silloin kun niitä tarvitsee. Taustalla on kuitenkin monia tekijöitä ennen kuin laitteet koskaan päätyvätkään toimistoihin, nimittäin Brother valmistajana on käyttänyt aikaa ja resursseja suunnitteluun ja designiin.

Brotherin tulostimet ja tarratulostimet on suunniteltu paitsi ulkonäkö myös muut ominaisuudet mielessä pitäen: tuotteet ovat luotettavia, ympäristöystävällisiä ja kierrätettäviä. Lisäksi tarjontaan kuuluu järkevä hinnoittelu ja hyvä palvelu.

International Forum Design -tuomaristo ottaa edellä mainitut kriteerit huomioon päätöksissään, kun se valitsee eri kategorioista markkinoiden parhaat tuotteet. Kilpailu järjestettiin Hannoverissa, Saksassa. Tänä vuonna kilpailun juryllä oli arvioitavana kaikkiaan 5925 tuotetta 53 eri maasta.

Brotherilta palkittiin tänä vuonna viisi tuotetta. Näin ollen Brotherille on myönnetty vuosien saatossa yhteensä 55 iF Design Awards -palkintoa.

Kolme viidestä palkitusta Brother-tuotteesta on myynnissä Suomen markkinoilla:

Brother Finlandin myyntijohtaja Tom Forssell on mielissään siitä, että tänä vuonna tuomaristo kiinnitti erityistä huomiota Brotherin tarratulostimiin.

”Suuri yleisö on luultavasti oppinut tuntemaan meidät Brotherin tulostimista, monitoimilaitteista ja skannereista, joita löytyykin useista suomalaisista toimistoista ja tuhansista kodeista”, pohdiskelee Forssell. ”Se, että kolme viidestä Brotherin tarratulostimista palkittiin tänä vuonna kansainvälisellä iF Design Award -palkinnolla, korostaa Brotherin vahvaa asemaa tarratulostimien niche-markkinoilla. Brother on suurimpien tarratulostinvalmistajien kärkikahinoissa − myös Suomessa”, Forssell jatkaa.

Tämä on jo yhdeksäs perättäinen vuosi, kun Brotherin innovatiivisia tuotteita palkittiin yhdellä tai useammalla iF Design Awards -palkinnolla.

Brother voitti ensimmäisen iF Design Award -palkintonsa vuonna 1982. Palkinto myönnettiin Brotherin kirjoituskoneelle, jossa oli aakkosnumeerinen näppäimistö.

iF Design Awards -palkintoja on myönnetty vuodesta 1953 lähtien, ja palkinto on yksi alan arvostetuimmista maailmassa.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• tarratulostimet

Brother lyhyesti

Brother Finland toimii Brother Nordicin Suomen maakonttorina ja tuo Brother-tuotteita Suomen sekä
Baltian markkinoille. Brother Finland vastaa myynnistä, markkinoinnista sekä teknisestä tuesta Suomessa. Vastuullisuus ympäristöasioissa on olennainen osa liiketoimintaamme sekä yhteiskunnallista vuorovaikutusta. Yrityksellemme myönnetty ISO 14001 -ympäristösertifiointi sekä laaja joutsenmerkitty tuotevalikoimamme ovat konkreettinen osoitus siitä, että kannamme vastuumme myös ympäristöasioissa.

Lisätietoa osoitteessa www.brother.fi

Heidi Rankala

Lehdistön yhteyshenkilö Digital Marketing Manager PR +358400780257

Sami Kivelä