Vinkki 2: Näe erityistä tavallisessa

Valokuvauksen avulla kohti stressittömämpää elämää

Tuottavuus ja tehokkuus ovat tarttuneet työelämästä myös vapaa-aikaan ja harrasteisiin. Itse kunkin stressinsietokykyä koetellaan ja moni kokee marraskuun masentavana aikana. Valokuvaus voi auttaa ihmisiä akkujen latauksessa. Nykypäivän nopeatempoisessa rytmissä luontoon suuntaaminen kameran kanssa antaa mahdollisuuden palautumiseen, luovuuteen ja innostumiseen.

Canon on tehnyt yhteistyötä englantilaisen mindfulness-asiantuntijan ja valokuvaaja Ruth Daveyn kanssa etsien valokuvaamalla saatavia hyötyjä stressin, mielialan ja yleisen hyvinvoinnin parantamiseksi. Ruth Davey kehottaakin ihmisiä lähtemään luontoon yhdessä kameran kanssa, katsomaan maailmaa uusin silmin ja etsimää kauneutta ympäriltään.

Kuvausretkille mukaan sopii Canon EOS 2000D -järjestelmäkamera, joka vapauttaa kuvaajan luovuuden. Kameralla voi kuvata yksityiskohtaisia kuvia ja taianomaisia Full HD -videoita myös hämärässä. Kuvien jakaminen ja etäkuvaus onnistuvat Wi-Fi-/NFC-yhteydellä ja Canon Camera Connect -mobiilisovelluksella.

Helppokäyttöisellä EOS 2000D -järjestelmäkameralla voi kuvata näytöllä ohjatusti luovan automatiikan avulla. Kuvaaja tähtää ja laukaisee ja kameran älykäs automaattikuvaus hoitaa loput.

Kun harjoitetaan valokuvausta mindfullness-oppien mukaan, pidetään asiat yksinkertaisina ja pyritään jättämään muut häiriötekijät ulkopuolelle. Ruth Daveyn vinkit auttavat ketä tahansa aloittamaan valokuvausmatkan kohti stressittömämpää elämää.

1. Hidasta ja katso tuorein silmin
  2. Näe erityistä tavallisessa
  3. Juo kahvia uudella näkökulmalla
  4. Lähde kuvakävelylle mindfullness-oppien mukaan
  5. Hukkaa itsesi metsään
  6. Katso itseäsi. Haasta selfie!
  7. Katso uusin silmin häntä jota rakastat
  8. Ota viiden minuutin kuvaustauko töistä
  9. Vapauta itsesi. Unohda kuvausohjeet. Pidä hauskaa!
  10. Näe kirkaampi tulevaisuus

Katso näihin vinkkeihin liittyvät inspiraatiokuvat https://www.mynewsdesk.com/fi/canon/latest_media

Canon EOS 2000D + EF-S 18-55mm -objektiivi: svh. 529 euroa

International Stress Awarness Week: 5. - 9.11.2018