Canon EOS R_-kamera ja RF 24-105mm f 4L IS USM -objektiivi

Tiedote -

Canon esittelee peilittömän täyden kennon EOS R -kamerajärjestelmän ja monipuolisia objektiivimalleja syksyyn

Uusi EOS R -kamerajärjestelmä on syntynyt yli kolmen vuosikymmenen optisen osaamisen ja innovaatioiden pohjalta. Se perustuu uraauurtavaan objektiivin kiinnitykseen, joka laajentaa luovia mahdollisuuksia ja tarjoaa uusia dynaamisia tapoja sekä valo- että videokuvaukseen. Järjestelmä sopii yhteen nykyisen EOS-järjestelmän kanssa ja näin laajentaa valo- ja videokuvausmahdollisuuksia ilmiömäisillä RF-objektiiveilla EF- ja EF-S-sarjan objektiivien lisäksi.

Canon EOS R on täyden kennokoon peilitön kamerauutuus, jossa on 30,3 megapikselin kenno, laaja ISO-herkkyys ja Dual Pixel CMOS -automaattitarkennus. Kooltaan pieni ja painoltaan kevyt kamera on nopea ja äänetön ja sen tarkennus- ja hämäräkuvausominaisuudet ovat huippuluokkaa. Se on varustettu uudella objektiivin kiinnityssysteemillä, joka on yhteensopiva uusien RF-objektiivien kanssa. Canon EOS R -kamerassa on miellyttävä, jo EOS-järjestelmäkameroista tuttu otekahva. Lisäksi kamera on juuri jokaisen kuvaajan tarpeisiin helposti räätälöitävissä. Monitoimikosketuslevy, tarkka elektroninen etsin ja kääntyvä näyttö tekevät kameran käytöstä helppoa ja intuitiivista.

Canon EOS R -kamera on suunniteltu ammattilaisen kakkoskameraksi, elokuvantekijöille ja aktiiviselle kuvausharrastajalle. Aina käytössä olevalla Bluetooth Low Energy -ominaisuudella kameran voi yhdistää älypuhelimeen, ja kiinteä Wi-Fi-yhteys mahdollistaa kuvien jakamisen hetkessä pilvipalveluihin. Etäkuvaus ja kuvaus suoraan tietokoneeseen laajentavat luovia mahdollisuuksia entisestään.

Kamerassa on magnesiumrunko ja se on sääsuojattu.

Saman aikaisesti uuden kamerarungon kansa Canon esittelee neljä uutta Canon RF -objektiivia, jotka sopivat uuteen Canon EOS R -kameraan.

Canon EOS R -kameran myynti alkaa lokakuussa ja sen hinta on 2649 euroa.

Canon RF-50mm f/1.2L USM -objektiivin myynti alkaa lokakuussa ja sen hinta on 2649 euroa.

Canon RF 24-105mm f/4L IS USM -objektiivin myynti alkaa lokakuussa ja sen hinta on 1299 euroa.

Canon RF 28-70mm f/2L USM -objektiivin hinta on 3499 euroa. Myynnin aloitus vahvistuu myöhemmin.

Canon RF 35mm f/1.8 MACRO IS STM -objektiivin hinta on 599 euroa. Myynnin aloitus vahvistuu myöhemmin.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.