Canonilta innovatiivisia RF-objektiiveja peilittömään täyden kennon EOS R -kamerajärjestelmään

Canon tuo markkinoille uudet RF 70-200 mm F2.8L IS USM - ja RF 85mm F1.2L USM DS -objektiivit ja tämän esittelyn myötä RF-objektiivimallistossa on yhteensä 10 erilaista objektiivia. Neljä RF-objektiivia julkistettiin vuonna 2018 Canon peilittömän täyden kennon EOS R -kamerajärjestelmän lanseerauksen yhteydessä ja tänä vuonna mallisto on kasvanut yhteensä kuudella uudella RF-objektiivilla. Canonin innovatiiviset RF-objektiivit mahdollistavat laadukkaan still- ja videokuvauksen olipa kyseessä sitten maisema- tai arkkitehtuurikuvaus tai muoto-, luonto- ja urheilukuvaus. RF-objektiivit tarjoavat uskomattoman laadun, kestävyyden ja monipuolisuuden ja mallistosta löytyy objektiiveja kaikkiin tarpeisiin - harrastajista ammattilaisille - joiden käytössä on Canonin EOS R -kamerajärjestelmä.

Canon RF 70-200 mm F2.8L IS USM -objektiivi on monipuolinen ja kompakti F2.8-telezoom-objektiivi, jossa on viiden askeleen kuvanvakain. Objektiivilla voi kuvata laadukkaita kuvia käsivaralta ja tarkentaa jopa 0,7 metrin etäisyydelle kaikkien aikojen nopeimmalla automaattitarkennuksella. Tämän objektiivin valovoima on F2.8 koko 70–200 mm:n polttovälillä, joten se sopii täydellisesti matka-, luonto-, uutis- ja urheilukuvaukseen. Ensimmäistä kertaa Canonin objektiivissa käytetty Nano USM -kaksoismoottoriratkaisu tuo nopean ja hiljaisen jatkuvan tarkennuksen aivan uudelle tasolle, joka sopii täydellisesti niin still- kuin videokuvaukseenkin vähentäen tarkennuksen hengitystä (focus breathing) videokuvauksessa  Zoom-objektiivin suorituskyky on vertaansa vailla, sillä siinä on 5 askeleen kuvanvakain, 9-lamellinen himmenninaukko, asfääriset ja Super UD -elementit sekä SWC- ja Super Spectra -pinnoitteet. Tässä L-sarjan objektiivissa on sääsuojaus ja fluoripinnoite, joka suojaa pölyltä ja vedeltä.

Canon RF 85mm F1.2L USM DS -objektiivi kuvaa yksityiskohdat tarkasti. Tämä L-sarjan objektiivi tuottaa upean terävyyden, tehokkaan automaattitarkennuksen, huippulaadukkaan rakenteen ja uuden DS-pinnoitteen ansiosta upean taustan pehmennyksen. 85 mm:n polttovälin ansiosta objektiivi sopii ihanteellisesti näyttävien muotokuvien ottamiseen. Se tuottaa tyylikkäitä ja yksityiskohtaisia kuvia, joissa on silmää miellyttävä perspektiivi – täysin ilman vääristymiä. Canonin ainutlaatuisen DS-pinnoitteen ja 9-lamellisen F1.2-himmenninaukon ansiosta objektiivi takaa upean bokeh-pehmennyksen luovaan kuvaamiseen. Objektiivin hiottu asfäärinen elementti ja ASC-pinnoite estävät heijastumat ja haamukuvat. Objektiivin etu- ja takaelementtien sääsuojaus ja fluoripinnoite suojaavat objektiivia vesipisaroilta ja pölyltä. Tämä erikoismuotokuvaobjektiivi tulee mallistoon aikaisemmin esitellyn Canon RF 85mm F1.2L USM -objektiivin rinnalle.

Uusien objektiivien myynti alkaa joulukuussa 2019.

• Canon RF 70-200 mm F2.8L IS USM -objektiivi, svh. 3720 euroa
  • Canon RF 85mm F1.2L USM DS -objektiivi, svh. 3072 euroa

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Palvelun kuvapankissa tuotekuvia uutuusobjektiiveista, https://www.mynewsdesk.com/fi/canon/latest_media

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.