Lähde EOS R -kamerajärjestelmän matkaan, Canon esittelee kompaktin, peilittömän täyden kennon EOS RP -kameran

Lehdistötiedote   •   Helmi 14, 2019 10:19 EET

Canon on esitellyt maailman kevyimmän ja pienimmän peilittömän, täyden kennon EOS RP -kameran, joka on ihanteellinen kumppani matka-, maisema- , lapsi/perhe- ja muotokuvaukseen. Uutuus on täydellinen vaihtoehto, kun harkinnassa on ensimmäinen peilitön täyden kennon järjestelmäkamera. Kamerarungon paino on vain 485 g sisältäen akun ja muistikortin. Kamera sisältää kaikki EOS R- järjestelmän edut, myös äärimmäisen nopean automaattitarkennuksen. Kamera on käytännöllinen ja helppokäyttöinen ja se on yhteensopiva Canon RF -, EF - ja EF-S -objektiivien kanssa. Samanaikaisesti Canon on ilmoittanut ilmoittaa tuovansa vuoden 2019 aikana markkinoille uuden RF 24-240 mm F4-6.3 IS USM -objektiivin, joka on monikäyttöinen ja sopii erinomaisesti EOS RP -kameran pariksi.

Uusi EOS R -kamerajärjestelmän runko, EOS RP, on edullinen ja edistyksellinen. Se tarjoaa täyden kennon suorituskykyä uudella innovatiivisella RF-objektiivikiinnityksellä. Kun kamerassa käytetään täyden kennokoon RF-objektiiveja, automaattitarkennus nopeutuu ja kameran ja objektiivin välinen viestintä on nopeampaa. EOS R -kamerajärjestelmän RF-objektiivit on suunniteltu toimimaan optimaalisella etäisyydellä täysikokoisen kennon kameroissa ja huippuluokan optiikka sekä uraauurtava objektiivin kiinnitys yhdessä luovat kameran, joka toimii valo- ja videokuvauksen suunnannäyttäjänä.

EOS RP -kameran täysikokoinen 26,2 megapikselin, CMOS-kenno ja Dual Pixel -automaattitarkennus mahdollistavat nopean ja tarkan tarkennuksen ja huippuluokan kuvanlaadun myös hämäräkuvauksessa (-5EV). Jatkuva silmään tarkennus varmistaa muotokuvien terävyyden. EOS RP -kamera sopii täydellisesti myös videokuvaukseen pehmeästi ja hiljaisesti tarkentavien objektiivien ja 4K-videokuvauksen ansiosta. Kameraan saa lisävarusteena myös runkoon kiinnitettävän korotuskahvan, joka ei rajoita akun tai muistikortin käyttöä. Kameran akun voi ladata mukana tulevan akkulaturin lisäksi myös USB-C -liitännän kautta. Kamerapakettiin sisältyy rungon lisäksi myös EF-EOS R -sovitin.

Miksi valita valokuvaukseen peilitön täyden kennon järjestelmäkamera?

• Pieni koko, ergonomia ja kääntyvä kosketusnäyttö
  • Tarvittaessa täysin äänetön
  • Sähköinen etsin vahvistaa valon näkyväksi myös hämärässä kuvatessa
  • Räätälöitävyys kuvaajan tarpeisiin
  • Liitännät, Bluetooth ja Wi-Fi, joiden avulla kuvat siirtyvät älypuhelimeen, tablettiin tai tietokoneelle automaattisesti
  • Suomenkielinen neuvova käyttöliittymä sekä suomenkielinen Canon-valokuvausopas (mobiilisovellus Android ja Apple mobiililaitteille)
  • Täyden kennonkoon RF-objektiivit, yhteensopivuus Canon EF/EF-S -objektiiveihin EF-EOS R -sovittimella sekä EOS-järjestelmän lisävarusteet

Kenelle kamera sopii? Reissaajalle, vloggaajalle, aktiiviharrastajalle, puoliammattilaiselle tai ammattikuvaajan 2. kameraksi.

Canon EOS RP -kameran myynti alkaa helmi/maaliskuun vaihteessa

• Canon EOS RP runko ja EF-EOS R -sovitin, 1599 €
  • Canon EOS RP runko, RF 24-105mm f/4L IS USM -objektiivi ja EF-EOS R -sovitin, 2699 €
  • Korotuskahva EG-E1 musta, 85 €

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.

Kommentit (0)

Kommentti

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.