Vuoden Luontokuva 2018 -kilpailun finalisti: Kiiruna, kuvaaja Markus Varesvuo

Vuoden Luontokuva 2018 julkistetaan lauantaina 20. lokakuuta!

Vuoden Luontokuva -kilpailun tulokset julkistetaan Helsingin Finlandia-talolla lauantaina 20. lokakuuta Vuoden Luontokuva 2018 -festivaalin yhteydessä. Gaala huipentuu perinteiseen tapaan Vuoden Luontokuvan sekä muiden palkittujen kuvien julkistukseen. Vuoden Luontokuva 2018 -kilpailuun osallistui tänä vuonna huikeat 13906 kuvaa. Näistä finalistikuvien joukkoon, palkintosijoista kisaamaan, on tuomaristo valinnut 314 kuvaa 184 kuvaajalta.

Vuoden Luontokuva valittiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1980 ja ensimmäinen Vuoden Luontokuva -kilpailu järjestettiin vuonna 1981. Nykyisin Vuoden Luontokuva -kilpailu on Pohjoismaiden suurin luontokuvatapahtuma ja samalla merkittävä kansallinen luontokuvakilpailu. Kilpailu järjestettiin tänä vuonna 38. kerran. Canon on Suomen Luonnonvalokuvaajien pitkäaikainen yhteistyökumppani.

Luontokuvaus on Suomessa todella suosittua ja upeat luontokuvat kiinnostavat yleisöä. Tapahtumassa Canonin osastolla on mukana Vuoden Luontokuva 2018 -kilpailun finalisti, suomalainen Canon Ambassador ja lintukuvaaja Markus Varesvuo, joka on mm. Fotofinlandia-kilpailun voittaja tältä vuodelta. Osastolla pääsee tutustumaan myös syyskuussa esiteltyyn EOS R -kamerajärjestelmään ja kevyisiin superteleobjektiiveihin. Markus Varesvuo on testannut uuden EF 600mm f/4L IS III USM -objektiivin ennakkoon, joten paikan päällä on mahdollista kuulla kokemuksia uutuudesta ja tutustua sillä kuvattuihin kuviin.

Markus Varesvuo on ollut pitkään mukana Canonin eurooppalaisessa Ambassador- ohjelmassa ja hän jatkaa siinä ainoana suomalaisena kuvaajana kahdeksankymmenen muun kuvaajan joukossa.

Lisätietoa tapahtumasta: http://www.vuodenluontokuva.fi/vlk/

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.