Capgemini luotaa tulevaisuuteen uuden brändi-identiteetin avulla

Capgemini julkisti tänään uuden brändi-identiteettinsä, joka rakentuu sen tunnustetulle maineelle ja 50-vuotiselle teknologiaperinteelle. Uusi brändi-identiteetti heijastelee kolmen ydinosaamisen avulla Capgeminin ainutlaatuista luonnetta liiketoimintakumppanina ja vahvuuksia, joiden tuella keskitytään asiakkaiden koko liiketoimintahaasteiden kirjoon ja mahdollistetaan heidän tavoitteensa digitaalisessa maailmassa. Nämä kolme ydinasiaa ovat: dynaamisuus, tarkkuus ja ihmiset.

”Uudistimme logomme 13 vuotta sitten. Paljon on muuttunut sen jälkeen, eikä vain liiketoimintamme koko, muoto ja laajuus, vaan koko markkina. Tämän eräänlaisen rajapyykin muodostavan 50-vuotisjuhlamme kunniaksi päätimme haastaa itsemme näiden muutosten tiimoilta. Ylpeänä esittelen tänään uudistetun brändimme ja visuaalisen ilmeemme, joka heijastelee täydellisesti päämääriämme, intohimoamme ja vahvuuksiamme,” kertoo Virginie Regis, Capgemini-konsernin ylimmän johtoryhmän jäsen ja viestintäjohtaja. ”Uusi identiteettimme ilmentää ketteryyttämme ja jatkuvaa liikettä, joiden voimalla keskitymme auttamaan asiakkaitamme heidän liiketoimintahaasteissaan totutulla tarkkuudella ja luottamuksella. Näinä digitaalisen vuorovaikutuksen aikoina koimme tärkeäksi tuoda nimeemme inhimillisyyttä sen raikkaan ja käsinkirjoitetun muodon siivittämänä. Tämä työ jatkuu parhaillaan myös konsernin brändien yleisen rakenteen osalta.”

Uusi käsinkirjoitettu tunnuksemme: Capgeminin inhimillisyyden ja sitoumuksen perimmäinen ilmentymä

Ytimessä on Capgeminin visio siitä, että teknologia ei ole mitään ilman sen takana olevia ihmisiä. Käsityönä luotu nimi on nyt kokonaan osa Capgeminin logoa, joka tuo hyvin esiin vuonna 2010 julkaistua, edelleen hyvin ajankohtaista yrityksen slogania ihmisistä ja tuloksista: ”People matter, results count”.

Uusi valttikortti: myönteisen energian elävöittämä tarkkuus

Monessa pelissä perinteisesti korttipakan arvokkaimman kortin eli ässän valtti on nyt Capgeminin sulava ja dynaaminen toimintatapa, joka heijastelee kehittyvää teknologiaympäristöä ja Capgeminin kykyä viimeisimpien innovaatioiden jatkuvaan mukauttamiseen ja hallintaan; silti noudattaen täsmällisyyttä ja tarkkuutta, jotka muodostavat jokaisen onnistuneen asiakastoimituksen perustan. Valttina on nyt joustavuus: se laittaa asiat sujumaan, tuomaan lisäarvoa ja ottamaan uutta suuntaa.

Uusi virkistävä värimaailma

Capgeminin siniset ovat nyt entistä kirkkaampia. Tummempi sininen ilmentää sen perinteiden syvyyttä ja brändin luotettavuutta, kun taas vaaleampi sininen edustaa uutta maailmaa – energisyyttä, innostusta ja vapaata ajattelua. Siniset eivät jää yksinäisiksi, vaan Capgemini tulee elävöittämään tätä uutta tuoretta ilmettä valikoimalla virkistäviä värejä.

Huomautus toimittajille:

Uuden Capgemini-brändi-identiteetin korkearesoluutioinen kuva on saatavana pyynnöstä.

• Työelämä

Capgemini

190 000 ihmistä yli 40 maassa työllistävä Capgemini täyttää 50 vuotta vuonna 2017 ja kuuluu maailman johtaviin konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoaviin yrityksiin. Capgemini Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 12,5 miljardia euroa. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Capgemini luo ja toimittaa teknologia-, liiketoiminta- ja digiratkaisuja, jotka mahdollistavat asiakkaille tavoitteiden saavuttamisen innovatiivisessa hengessä. Syvästi monikulttuurisena organisaationa Capgemini on kehittänyt oman työskentelytapansa, the Collaborative Business ExperienceTM, ja hyödyntää globaalia Rightshore®-toimitusmalliaan.

Lisätietoa www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröity tavaramerkki

Gunilla Resare

Lehdistön yhteyshenkilö Head of External Communcations and Public Relations (+47)45002542