Capgemini yhteistyöhön HMD Globalin kanssa Nokia-puhelimien paluun tukemiseksi

Capgemini Finland Oy on tehnyt sopimuksen IT-infrastruktuuripalveluista HMD Global Oy:n kanssa Nokia-puhelimien paluun tukemiseksi. Capgemini Finland Oy on osa Capgemini-konsernia, joka on konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalvelujen yksi johtavista tarjoajista maailmassa.

Kumppanuuden myötä HMD Global Oy saa käyttöönsä ketterät ja kustannustehokkaat pilvipohjaiset infra- ja loppukäyttäjäpalvelut, jotka toimitetaan Capgeminin palvelukeskuksista ympäri maailmaa. Globaali toimitusmalli varmistaa asiakkaalle kustannustehokkaat ja tarkoituksenmukaiset palvelut oikeaan aikaan oikeista paikoista.

Suomessa pääkonttoriaan pitävällä HMD Globalilla on yksinoikeuslisenssi Nokia-puhelimiin ja -tabletteihin. Innovaatio- ja laatupainotteinen HMD Global suunnittelee ja markkinoi monenlaisia älypuhelimia ja peruspuhelimia.

”Olemme valinneet Capgeminin, sillä heillä on erinomainen maine suorituskykyisenä ja globaalina toimittajana. Lisäksi Capgeminin loistava pilvi- ja digipalveluvalikoima ulottuu liike-elämän konsultointipalveluista infrastruktuuripalveluihin”, kertoo HMD Global Oy:n tietohallintojohtaja Jussi Sorvali.

Olemme tyytyväisiä, että HMD Global on valinnut meidät yhteistyökumppanikseen. Nokia-puhelimet edustavat pohjoismaisen suunnittelun syvintä olemusta, ja olemme mielellämme mukana legendaaristen Nokia-puhelimien uudelleenjulkaisussa”, sanoo Capgeminillä asiakkuudesta globaalilla tasolla vastaava Petteri Uljas.

Capgemininin infrastruktuuripalvelut mahdollistavat asiakkaille tehokkaan ja tietoturvallisen digitaalisen transformaation sekä integroivat IT-toimittajaekosysteemit saumattomasti yhdeksi kokonaisuudeksi. Capgeminin palvelut mahdollistavat osaltaan HMD Globalin liiketoiminnan ja sen jatkuvan kehittämisen.

• Yritystoimi

Capgemini

190 000 ihmistä yli 40 maassa työllistävä Capgemini täyttää 50 vuotta vuonna 2017 ja kuuluu maailman johtaviin konsultointi-, teknologia- ja ulkoistuspalveluja tarjoaviin yrityksiin. Capgemini Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 12,5 miljardia euroa. Yhteistyössä asiakkaidensa kanssa Capgemini luo ja toimittaa teknologia-, liiketoiminta- ja digiratkaisuja, jotka mahdollistavat asiakkaille tavoitteiden saavuttamisen innovatiivisessa hengessä. Syvästi monikulttuurisena organisaationa Capgemini on kehittänyt oman työskentelytapansa, the Collaborative Business ExperienceTM, ja hyödyntää globaalia Rightshore®-toimitusmalliaan.

Lisätietoa www.capgemini.com ja www.fi.capgemini.com.

Rightshore® on Capgeminin rekisteröity tavaramerkki

Gunilla Resare

Lehdistön yhteyshenkilö Head of External Communcations and Public Relations (+47)45002542