Clas Ohlsonilla upea joulukuun myynti Suomessa

Clas Ohlson Oy:n joulukuun myynti Suomessa nousi 13 prosenttia euroissa. Ruotsin kruunuissa myynti oli 133 MSEK (edellinen vuosi 119). Koko konsernin myynti nousi 5 prosenttia, paikallisissa valuutoissa 7 prosenttia, ollen 1 114 MSEK (1 066).

Koko konsernissa avattiin yhteensä yhdeksän uutta myymälää edeltävän kalenterivuoden aikana, joista Suomessa kaksi: Raision Myllyssä ja Espoon Isossa Omenassa. Joulukuun lopussa myymälöitä oli kaikkiaan 205.

Tilikauden kahdeksan ensimmäisen kuukauden (toukokuusta joulukuuhun 2015) myynti kasvoi Suomessa 9 prosenttia. Konsernin myynti kasvoi 5 prosenttia ollen 5 540 MSEK (5 269). Paikallisissa valuutoissa myynti kasvoi 7 prosenttia.

Oikeat joululahjatuotteet

Clas Ohlson Oy:n toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kertoo, mistä joulukuun hyvä myynti johtuu.

– Onnistuimme joulun kärkilahjojen valinnassa, ja joulukauppa oli kovassa nousussa jo joulukuun alusta lähtien. Myimme joululahjojen lisäksi ennätysmäärän erilaisia jouluvaloja sisälle ja ulos. Tarjosimme myös vuoden ikäisen kanta-asiakasklubimme Club Clasin asiakkaille osuvia etuja joulukuussa. Oman lisänsä joulukuun myynteihin toivat loppusyksystä avatut Raision Myllyn ja Espoon Ison Omenan uudet myymälät, jotka pääsivät joulukauppaan mainiosti mukaan.

Clas Ohlson on kansainvälinen vähittäiskauppaketju. Päivittäin noin 4700 työntekijää yli 200 myymälässä ja toimistoilla viidessä maassa auttaa ja innostaa ihmisiä tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan joka päivä. Suomessa Clas Ohlsonilla on 34 myymälää sekä verkkokauppa. Lisätietoja yritys.clasohlson.fi