Clas Ohlsonin ensimmäinen kvartaali oli hyvä - verkkokauppa kasvoi

Clas Ohlson -konsernin ensimmäisellä kvartaalilla kokonaismyynti kasvoi kruunuissa 10 %, ja verkkokaupan myynti kasvoi 60 %. Clas Ohlsonin ajankohtainen tuotevalikoima tarjosi asiakkaille hankittavaa poikkeuksellisen lämpimässä kesäsäässä. Asiakkaille ryhdyttiin tarjoamaan ilmainen vaihtoehto noutaa verkkokaupan tilaukset myymälästä.

Verkkokaupan panostukset näkyvät

Clas Ohlson -konsernin myynti kasvoi ensimmäisellä kvartaalilla kruunuissa 10 % ollen 1958 MSEK (1783 MSEK). Suomessa kasvua oli euroissa 4 %, 222 MSEK (200 MSEK). Pitkä hellejakso vaikutti muun muassa tuulettimien tuotesaatavuuteen sekä asiakasmääriin osassa kauppakeskuksista ja myymälöistä. Uuden strategian (CO100+) mukaisesti yritys panostaa vahvasti verkkokauppaan. Tämä näkyi verkkokaupan myynnin kasvussa, joka oli 60 % ollen 93 MSEK (58 MSEK).

Toimitus myymälään

Ensimmäisen kvartaalin aikana asiakkaille ryhdyttiin tarjoamaan ilmainen vaihtoehto noutaa verkkokaupan tilaukset haluamastaan myymälästä (Collect in Store). Asiakkaat ovat ottaneet vaihtoehdon hyvin vastaan, ja toimitukset ovat tuoneet asiakasvirtaa myös myymälöihin.

Clas Ohlsonin toimitusjohtaja Sampo Päällysaho kommentoi:

-Kesäsesonki alkoi osaltamme jo toukokuun aurinkoisina viikkoina ja helteiset viikot jatkuivat heinä-elokuussa. Panostimme myymälöissä asiakaskohtaamisiin ja kauppakuntoon, mutta kaikille asiakkaillemme ei kuitenkaan helteiden helpottamiseen tuulettimia tai ilmastointilaitteita riittänyt. Strategiamme mukaisesti etenimme verkkokaupparatkaisujen monipuolistamisessa. Kesän aikana olemme mahdollistaneet jokaiseen myymäläämme toimitus myymälään -vaihtoehdon (Collect in Store), jolloin asiakas voi tilata haluamansa tuotteet verkkokaupastamme ja noutaa tilauksen haluamastaan myymälästä. Tämä toimitusvaihtoehto on asiakkaillemme veloitukseton.

Kasvu jatkuu

Elokuussa Clas Ohlsonin myynti Suomessa kasvoi euroissa 4 % ollen 89 MSEK (78 MSEK). Elokuussa avattiin Otaniemen metroaseman uuteen A Bloc -kauppakeskukseen Clas Ohlsonin ensimmäinen Lab Store, joka tarjoaa ratkaisuja kaikenlaisiin opiskelijoiden koteihin. Syyskuun aikana avataan vielä Helsingin Rediin uusi myymälä ja Hakaniemen metroasemalle Suomen toinen Lab Store.

Clas Ohlson on kansainvälinen vähittäiskauppaketju. Päivittäin noin 4700 työntekijää yli 200 myymälässä ja toimistoilla kuudessa maassa auttaa ja innostaa ihmisiä tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan joka päivä. Suomessa Clas Ohlsonilla on 40 myymälää sekä verkkokauppa. Lisätietoja yritys.clasohlson.fi