Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Fanta Appelsiini ja Sprite ovat nyt saatavilla myyntipisteiden pienimmissä virvoitusjuomapakkauksissa.  ​Pienempi tölkki sisältää vähemmän sokeria ja siinä on maku kohdallaan.
Coca-Cola, Coca-Cola Zero Sugar, Fanta Appelsiini ja Sprite ovat nyt saatavilla myyntipisteiden pienimmissä virvoitusjuomapakkauksissa. ​Pienempi tölkki sisältää vähemmän sokeria ja siinä on maku kohdallaan.

Suomen Coca-Colan neljä suosituinta virvoitusjuomaa nyt myös pienemmissä annostölkeissä: pienempi tölkki sisältää vähemmän sokeria ja siinä on maku kohdallaan

Sinebrychoff tuo Spriten myyntiin pienissä 250ml tölkeissä. Nyt Suomen Coca-Colan kaikki suosituimmat virvoitusjuomat ovat saatavilla myyntipisteiden pienimmissä virvoitusjuomapakkauksissa. Pienten pakkausten tarjoaminen on osa Coca-Colan vastuullisuusstrategiaa ja eurooppalaista vastuullisuussitoumusta, ja se toteuttaa myös Sinebrychoffin vastuullisuustavoitteita.

Pikkutölkkien esiinmarssi alkoi neljä vuotta sitten Coca-Cola ja Coca-Cola Zero Sugar -tölkkien lanseerauksella, jota seurasi myöhemmin Fanta Appelsiinin pikkutölkki. Tänä keväänä Suomen Coca-Colan kapeiden tölkkien valikoima on täydentynyt neljän suoraksi, kun Sinebrychoff otti käyttöön 250 ml pikkutölkin myös Spriten osalta. Pienempi tölkki on kuluttajien mieleen, sillä monen mielestä pienessä pakkauksessa juoman maku on parhaimmillaan ja kerta-annoksessa on myös vähemmän sokeria ja kaloreita. Uusi 250ml Sprite-tölkki sisältää on 70 kcal, Fanta Appelsiini 108 kcal, Coca-Cola 105 kcal ja Coca-Cola Zero Sugar 1 kcal.

Slim –tölkiksi kutsuttu pakkaus on pienin kaupasta saatava virvoitusjuomapakkaus Suomessa. Tölkki on perinteiseen tölkkiin verrattuna pohjaltaan kapeampi sekä hieman korkeampi.

- Tämän päivän kuluttajalle ei riitä yksi pakkauskoko, vaan hän haluaa valita erilaisiin tilanteisiin kulloinkin parhaiten sopivan juomapakkauksen. Pakkauskokojen pienentäminen on yksi keino tukea kuluttajien tasapainoisia valintoja. Siksi Sinebrychoff valmistaa juomiamme useammissa erilaisissa pakkauksissa kuin koskaan aiemmin, nyt kaikkia suosituimpia virvoitusjuomiamme myös 250ml tölkeissä, Suomen Coca-Colan viestintäpäällikkö Théa Natri sanoo.

Vapaaehtoinen sitoumus vähentää sokeria juomissa

Tölkkien neljän suoran taustalla on myös muuta kuin makuasioita. Coca-Cola on mukana Euroopan virvoitusjuomayhtiöiden sitoumuksessa, jonka tavoitteena on vähentää juomissa myydyn lisätyn sokerin määrää 10 prosentilla vuoteen 2020 mennessä. Eurooppalaisten virvoitusjuomaliittojen kattojärjestö UNESDAn nimissä tehty sitoumus kattaa Coca-Colan toiminnan Euroopassa, ja vähennystavoite on linjassa EU-komission ja EU:n jäsenmaiden tekemän sopimuksen kanssa. Sen pohjalta jäsenmaissa pyritään vähentämään vapaaehtoisin toimin lisätyn sokerin määrää. Virvoitusjuoma-ala on ensimmäinen elintarvikeala, joka on vienyt käytäntöön EU:n sokerin vähentämistavoitteen komission määrittämässä aikataulussa. Viimeksi kuluneiden 12 vuoden aikana Coca-Cola on tehnyt 12 %:n vähennyksen lisätyn sokerin käytössä, ja tämä uusi sitoumus tulee tämän päälle.

Sitoumuksesta voi lukea enemmän täältä.