Uusia golfkenttiä Kyprokselle

Poliksen pikkukaupungista itään luoteis-Kyprokselle suunnitellaan rakennettavaksi yhtä Kyproksen suurimmista matkailuprojekteista moneen vuoteen. Projekti odottaa vain lopullista ympäristötutkimusta ja rakennuslupaa.

Kyproksen suurin yksityinen yrityskonserni Shacolas Group vastaa ”LIMNI BAY” -projektista.  Limni Bay sijaitsee meren äärellä, luonnonkauniilla alueella, jossa aikaisemmin oli kuparikaivos. Suunnitelmaan kuuluvat kaksi 18-reikäistä  Jack Niclauksen ja Gary Palmerin suunnittelemaa golfkenttää, viiden tähden hotelli  hyvinvointiosastoineen, ensiluokkaisia asuntoja, museo, useita pyöräilyteitä sekä infokeskus ja merikilpikonnien suojelualue. Arvioidaan, että Limni Bayn kaivuutyöt alkavat vuoden 2014 aikana ja kokonaisuus valmistuu 2016.

-  Tämä pitkään odotettu projekti sijaitsee ihanteellisessa ympäristössä, joka on balsamia sekä sielulle että ruumiille, sanoo Johan Lantz Kyproksen matkailutoimistosta. Rakennukset häivytetään maisemaan ja alueen ainutlaatuinen kasvisto ja eläimistö otetaan erityisesti  huomioon.

Vain 45 km päässä pienestä Pafoksen satamakaupungista  sijaitsevat Poliksen uudet golfkentät muuttavat länsi-Kyproksen Välimeren ”golf-mekaksi”. Tällä hetkellä Pafoksen ympäristöstä löytyy kolme hyvää golfkenttää ja neljäs avataan syyskuussa. Se on ensimmäinen kahdesta uudesta 18-reiän golfkentästä, jotka tullaan rakentamaan vanhan Secret Valley-kentän tuntumaan. Kakkoskentän arvioidaan avautuvan vuoden 2015 alussa.

Länsi-Kyproksesta on  tullut entistä suositumpi pohjoismaalaisten keskuudessa, sillä alueella on paljon muutakin tarjottavaa kuin auringonpaistetta ja rantaelämää. Aurinkomatkat, Finnmatkat ja Matka-Vekka (maakunnista) tarjoavat pakettimatkoja alueelle. Ryanair lentää jo suoria lentoja Pafokselle Tukholman Skavstasta.

.

• Matkailu

• välimeri
  • kypros