Deloitte mukaan Suomen monimuotoisuusverkostoon

Deloitte on allekirjoittanut yhdessä 17 muun yrityksen ja organisaation kanssa ensimmäisenä Suomen monimuotoisuussitoumuksen sekä liittynyt lokakuun 2012 alussa toimintansa aloittaneen monimuotoisuusverkoston jäseneksi.

Verkoston tavoitteena on auttaa yrityksiä ja muita työyhteisöjä löytämään kilpailuetua monimuotoisuudesta eli henkilöstön, asiakaskunnan ja muiden sidosryhmien erilaisesta osaamisesta, taustasta ja toimintakyvystä. Monimuotoisuuden ulottuvuuksia tässä yhteydessä ovat mm. ikä, sukupuoli, etninen alkuperä, seksuaalinen suuntautuminen, toimintakyky ja uskonto.

Allekirjoittamalla monimuotoisuussitoumuksen Deloitte lupautuu tarjoamaan yhdenvertaisia mahdollisuuksia kaikille sidosryhmilleen, hyödyntämään yksilöllistä osaamista ja tarpeita, johtamaan oikeudenmukaisesti niin henkilöstöä kuin asiakkuuksia, sekä viestimään monimuotoisuuteen liittyvistä tavoitteistaan ja saavutuksistaan. Verkoston jäsenyys yhdistyy luontevasti Deloitten toiminnan olemassa oleviin periaatteisiin ja painopisteisiin.

”Erilaisuuden hyödyntäminen on koko maailmanlaajuisen asiantuntijaverkostomme yhteinen arvo. Sitoudumme pitkäjänteisesti sekä henkilöstöömme että muihin sidosryhmiimme, ja panostamme jatkuvasti muun muassa johtamisen kehittämiseen, kumppanuuksiin sekä toiminnan vastuullisuuteen. Avoimuus monimuotoisuudelle ja sen tarjoamille uusille näkökulmille on osa ydinvastuutamme”, toteaa Suomen Deloitten henkilöstöjohtaja Sari Leskinen.

Monimuotoisuusverkostoja on Suomen lisäksi kahdeksassa muussa Euroopan maassa ja niiden jäsenenä on jo tuhansia yrityksiä. Suomen monimuotoisuussitoumus eroaa muiden maiden sitoumuksista sen laajemman, myös asiakkaat ja muut ulkoiset sidosryhmät huomioivan näkökulman ansiosta: liiketoimintamahdollisuuksia voi löytyä huomioimalla eri kohderyhmien erilaiset tarpeet tuotteita ja palveluita kehitettäessä. Sitoumuksen ovat Suomessa allekirjoittaneet Deloitten ohella Accenture, Amiedu, Asianajotoimisto Borenius, British Council, Diacor Terveyspalvelut, DNA, IBM, ISS Palvelut, Itella, Logica, L'Oréal, ManpowerGroup, Opteam, Scandic Hotels, SOL, Työ- ja elinkeinoministeriö sekä VMP Group.

Lisätietoja Deloitten henkilöstöjohtaja Sari Leskiseltä: Sari.Leskinen@deloitte.fi, puh. 020 755 5618.

Tutustu tarkemmin:

FiBS ry