Uutinen -

Deloitte on hankkinut Secproofin identiteetin- ja käyttövaltuushallinnan liiketoiminnan

Deloitte panostaa identiteetin- ja käyttövaltuushallinnan palveluiden kehittämiseen

Suomen Deloitte-konserni on ostanut 25. kesäkuuta 2012 Secproof Oy:n identiteetin- ja käyttövaltuushallinnan (IAM) liiketoiminnan. Kaupan myötä kyseisen liiketoiminta-alueen vetäjänä toiminut Hannu Kasanen siirtyy yhdessä kolmen muun asiantuntijan kanssa Deloitten palvelukseen ja vastaa jatkossa IAM-palvelukokonaisuuden kehittämisestä.

”Identiteetin- ja käyttövaltuushallinnan palvelut ovat keskeinen ja kasvava osa Deloitten palveluita muun muassa pilvipalveluiden yleistymisen kautta. Kaupan myötä saamme Suomessa selkeän vahvistuksen tälle alueelle täydentämään kansainvälistä verkostoamme”, kertoo Suomen Deloitten teknologianeuvonantopalveluista vastaava partneri Seppo Kokko.

Deloitte on maailman johtavana tietoturvakonsulttiyrityksenä tunnistanut IAM-alueen yhdeksi voimakkaimmin kasvavista tietoturvan alueista.  Tällä hankinnalla jatketaan saman strategian toteuttamista, jonka myötä Deloitte UK hankki vuonna 2010 IM Global Ltd:n.

”Identiteetin- ja käyttövaltuushallinnan ratkaisujen kehittyminen mahdollistaa suurempien liiketoimintahyötyjen saavuttamisen sekä tehokkaamman riskienhallinnan. Tämän kehityksen myötä myös neuvonantopalveluiden kysyntä on jatkuvasti kasvussa”, kertoo Deloitten tietoturvapalveluista Suomessa vastaava Lasse Ingström.

”Secproof on koko historiansa ollut innovatiivisen tekemisen suunnannäyttäjä, meillä on vahva osaaminen ja asiakaskunta sekä kykyä luoda uusia toimintamalleja asiakkaittemme hyödyksi. On hienoa, että Deloitte merkittävänä kansainvälisenä toimijana tarttui tähän mahdollisuuteen. IAM-alueen pilvipalvelut tulevat varmasti olemaan entistä merkittävämmässä osassa asiakkaiden toimintakenttää. Deloitte on kansainvälisesti vahva pelaaja tällä kentällä”, sanoo Secproofin Mikko Jakonen.

Lisätietoja:
Seppo Kokko
Partner, Deloitte

Lasse Ingström
Tietoturvapalvelut, Deloitte

etunimi.sukunimi@deloitte.fi

Deloitte on maailman johtavia asiantuntijapalveluorganisaatioita. Palveluksessamme on noin 182 000 asiantuntijaa yli 150 maassa. Tarjoamme asiakkaillemme tilintarkastukseen, verotukseen, konsultointiin ja yritysjärjestelyihin liittyviä palveluita. Asiakkainamme on yli puolet maailman suurimmista yrityksistä sekä lukuisa määrä kansallisia yrityksiä, julkisia organisaatioita ja kansainvälisiä kasvuyrityksiä. Suomessa palveluksessamme on yli 400 asiantuntijaa, jotka toimivat 7 toimistossa ympäri Suomen. www.deloitte.fi

• Rahoitus

• liiketoimintakauppa