Diabetesliitolle uusi ilme - diabeteksen ensiaputunnus säilyy ennallaan

Diabetesliiton graafinen tunnus on uudistettu, ja liitto ottaa uuden ilmeen käyttöön vähitellen tämän syksyn aikana. Diabeteksen ensiaputunnus sokeripalaristeineen säilyy entisellään.

Diabetesliiton uusi logo ilmentää liiton halua pysyä elinvoimaisena, ihmisten tarpeisiin ja odotuksiin vastaavana järjestönä.

- Sisäkkäisistä puhekuplista koostuva kuvio kertoo vuorovaikutuksen tärkeydestä sekä yhteisön sisällä että yhteistyökumppaneiden ja yleensä toiminta­ympäristön kanssa, kertoo Diabetes­liiton viestintäpäällikkö Tarja Sampo.

Logo viestii myös, että diabetesyhteisö koostuu monista erilaisista ryhmistä. Diabetesliitto tarjoaa kohtauspaikkoja kaikille, joiden elämään diabetes kuuluu – olivatpa he diabetesta sairastavia, heidän läheisiään tai terveydenhuollon ammattilaisia.

Ilmeen muutos ei jää logon vaihtamiseen, vaan liiton graafista ulkoasua raikastetaan ja yhtenäistetään vaiheittain niin painotuotteissa kuin verkossakin.

Ilmeen uudistamisen toivotaan viestivän diabeetikoiden ja jäsenistön lisäksi päättäjille ja suurelle yleisölle aktiivisesta ja uudistuvasta liitosta. Diabetesliiton keskeisenä tehtävänä on perustella terveydenhuoltoa koskevia päätöksiä tekeville ihmisille, miksi diabeteksen hoitoon ja diabetesta sairastavien kuntoutukseen on sekä inhimillisistä syistä että taloudellisesti järkevää panostaa.

Diabetesliiton näkökulma pieniin ja isoihin diabeteskysymyksiin on: ihminen aina ensin. Sen toivotaan välittyvän entistä vahvemmin niin kaikesta liiton toiminnasta kuin uudesta ilmeestäkin.

Uuden graafisen ilmeen Diabetesliitolle suunnitteli Mainostoimisto 358.

• diabetesmedia
  • järjestötoiminta

Suomen Diabetesliitto on diabetesta sairastavien, läheisten ja diabetesammattilaisten yhteisö. 60 vuoden kokemuksella liitto kuuntelee ja ymmärtää, millaista on elää diabeteksen kanssa. Liitosta saa eri kanavien kautta luotettavaa ja ymmärrettävää tietoa diabeteksesta sekä monipuolista tukea diabeteksen kanssa elämiseen. Diabetesliitto vaikuttaa aktiivisesti päättäjiin ajaen ja puolustaen hyvän hoidon edellytyksiä. Diabeteskeskuksen kursseilla saa tiedon ja asiantuntija-avun lisäksi korvaamatonta vertaistukea. Ammattilaisia kouluttamalla liitto kehittää diabeetikoiden hoitoa koko maassa. Yksi elämä -hankkeet edistävät kaikkien terveyttä ja hyvinvointia.