​Jussi Nousiainen Diabetesliiton markkinointi- ja viestintäjohtajaksi

Diabetestyötä ja -tietoa tarvitaan enemmän kuin koskaan.

FM Jussi Nousiainen, 45, aloittaa syyskuussa Diabetesliiton markkinointi- ja viestintäjohtajana. Nousiainen siirtyy Diabetesliittoon Tekniikan akateemisten viestintäjohtajan tehtävästä.

– Haluamme tehdä Diabetesliitosta entistä helpommin lähestyttävän yhteisön kaikille, joiden elämää diabetes koskettaa. Uskon, että Jussin monipuolinen osaaminen eri viestintäkanavien uudistamisessa auttaa meitä tässä työssä. Hän on tehnyt TEKissä hyvää työtä perinteikkään järjestön viestinnän kehittämisessä rohkeammaksi ja ihmisläheisemmäksi, Diabetesliiton toiminnanjohtaja Janne Juvakka sanoo.

Nousiainen on innoissaan päästessään työskentelemään ihmisten terveyttä välittömästi koskettavan asian parissa.

– Diabetes yleistyy huolestuttavaa vauhtia, diabetesta eri tavoin sairastavia suomalaisia on jo puoli miljoonaa. Diabetesta koskevaa tietoa ja vertaistukea tarvitaan nyt enemmän kuin koskaan. Diabetesliitto on ainutlaatuisessa asemassa, järjestö yhdistää sekä asiantuntijoita, potilaita, että heidän omaisiaan. Ihmisten kiinnostus hyvinvointiaan kohtaan on nousussa, ja Diabetesliitolla on erityinen asema asiantuntevana keskustelijana ja yhteisönä, Nousiainen sanoo.

Diabetesliiton edellinen viestintäjohtaja MMM Laura Manninen siirtyi keväällä Lääkäriliiton viestintä- ja yhteiskuntasuhdepäälliköksi.

Lisätietoja:

Janne Juvakka, Diabetesliiton toiminnanjohtaja, p. 040 591 7098

Jussi Nousiainen, Diabetesliiton markkinointi- ja viestintäjohtaja (10.9. alkaen), p. 050 578 0959

• diabetes
  • järjestötoiminta
  • diabetestutkimus
  • diabetesmedia
  • diabeteksen ehkäisy
  • nimitys
  • diabetesliitto

Suomen Diabetesliitto on diabetesta sairastavien, läheisten ja diabetesammattilaisten yhteisö. Yli 60 vuoden kokemuksella liitto kuuntelee ja ymmärtää, millaista on elää diabeteksen kanssa. Liitosta saa eri kanavien kautta luotettavaa ja ymmärrettävää tietoa diabeteksesta sekä monipuolista tukea diabeteksen kanssa elämiseen. Diabetesliitto vaikuttaa aktiivisesti päättäjiin ajaen ja puolustaen hyvän hoidon edellytyksiä. Kursseillamme saa tiedon ja asiantuntija-avun lisäksi korvaamatonta vertaistukea. Ammattilaisia kouluttamalla liitto kehittää diabeetikoiden hoitoa koko maassa. Lue lisää www.diabetes.fi