Tiedote -

Eaton tuo markkinoille optimoituja sähkönsyötön ratkaisuja pienemmille IT-järjestelmille

ESPOO … Sähkönhallintaratkaisuja toimittava yritys Eaton on tuonut markkinoille uudet 9PX UPS -laitesarjan 2,2 kW:n ja 3 kW:n mallit, jotka takaavat virtuaalipalvelimien, hyperkonvergenssi ratkaisujen, verkkolaitteistojen ja pienten tiedontallennusjärjestelmien jatkuvan huippulaatuisen sähkönsyötön.

Näiden innovatiivisten UPS-tuotteiden tärkein ominaisuus on lähdön tehokerroin yksi, mikä tarkoittaa, että tietyllä luokituksella ne voivat tuottaa virtaa useampiin laitteisiin kuin perinteiset UPS-laitteet. Lisäksi tuotteiden tehokkuus on huippuluokkaa, mikä pienentää energiakustannuksia ja jäähdytysvaatimuksia. Niitä on lisäksi saatavana valinnaisina verkkokortti-malleina, jotka tukevat kehittyneitä virtualisointiominaisuuksia.

Eatonin uusia 9PX UPS -laitteita on saatavana 2U:n malleina, jotka hyödyntävät tavallisten, syvien IT-räkkien tilaa tehokkaasti, sekä 3U-malleina, jotka sopivat erinomaisesti pienempiin, syvyydeltään rajallisiin koteloihin tai tavallisten tornimallisten IT-laitteiden suojaamiseen.

"Nämä uudet UPS-laitteet tuovat pienempiin käyttötarkoituksiin tarkoitettuihin laitteisiin suurempien, erittäin menestyksekkäiksi ja suosituiksi osoittautuneiden 9PX-tuotteidemme tarjoamat hyödyt", toteaa Christophe Jammes, Eatonin EMEA-alueen tuotemarkkinointipäällikkö.

"Esimerkiksi tehokerroin yksi on asiakkaillemme erittäin tärkeä ominaisuus, sillä sen ansiosta UPS:n kVA-luokitus on numeerisesti sama kuin sen toimittaman latauksen kW-luokitus. Tämän johdosta käyttäjät pystyvät hyödyntämään UPS-laitettaan paremmin – yleensä 11 % tehokkaammin – eikä tarvita enää laskelmia UPS:n tukeman latauksen selvittämiseen."

Uusissa UPS-järjestelmissä on kaksoismuunnostopologia, joka tarjoaa tehokkaan suojauksen kaikilta sähkönlaadun ongelmilta, ja automaattinen ohitus, joka säilyttää latauksen virran ylikuormitustilanteissa tai UPS:n häiriötilanteissa.

Eatonin 9PX UPS -laitteille on myönnetty Energy Star -luokitus, ja online-tilassa käytettäessä ne pystyvät saavuttamaan 94-prosenttisen tehokkuuden, mikä pitää juoksevat kustannukset ja ympäristövaikutukset minimissä.

Kaikissa malleissa on kiinteä LCD-näyttö, joka näyttää täydet tilatiedot ja käyttöön liittyvät tilastotiedot, sekä energiankulutuksen valvontaryhmän lähtötasolle saakka. Laitteisiin sisältyy kahden ryhmän lataussegmentin hallinta, mikä helpottaa samanaikaisia käynnistyksiä, vähemmän tärkeiden laitteiden priorisoitu sammutustoiminto ja lukittujen palvelimien etätoimintoinen uudelleenkäynnistys.

Eatonin Advanced Battery Management (ABM) -järjestelmä pidentää akkujen käyttöikää jopa 50 %, ja kun akut on lopulta vaihdettava, käytönaikaisen vaihtotoiminnon ansiosta se voidaan tehdä virransyöttöä keskeyttämättä.

9PX UPS -laitteiden virtualisointiin valmiit verkkokortti-mallit mahdollistavat integroinnin virtuaalisiin VMWare-, HyperV-, RedHat- ja Citrix-ympäristöihin, mikä helpottaa automatisoitujen häiriötilanteista palautumismenetelmien käyttöönottoa sähkökatkosten ja virranjakelun rajoittamistilanteiden sattuessa. Tämän lisäksi 9PX-laitteita voidaan myös monitoroida suosittujen VMWare vRealize- ja Microsoft MS SCOM -pilvipalveluiden avulla.

Lue lisää 9PX UPS -laitteiden 2200–3000 kVA:n malleista osoitteesta www.eaton.eu/9px3kva. Lue lisää Eatonin sähkönlaaturatkaisuista osoitteesta www.eaton.eu/powerquality. Lue uusimmat uutiset seuraamalla meitä Twitterissä: @EatonIT tai tutustumalla Eaton EMEA LinkedIn company -sivuumme.

• Energiakysymykset

• energy star
  • räkki
  • teho
  • verkkolaitteisto
  • hyperkonvergenssi
  • it
  • ups
  • ups-laite
  • ups-järjestelmät
  • sähkönsyöttö
  • sähkönhallinta
  • konesali
  • energiatehokkuus
  • energiansäästötila
  • energianhallintaratkaisu
  • eaton

Eaton on voimanhallinnan yritys, jonka liikevaihto oli 20,9 miljardia dollaria vuonna 2015. Eatonin energiatehokkaat ratkaisut auttavat asiakkaitamme hallinnoimaan sähköistä, hydraulista ja mekaanista voimaa tehokkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti. Eatonilla on noin 97 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 175 maassa. Lisätietoja löydät verkkosivuilta www.eaton.eu

Suomessa Eaton on osa Eatonin Electrical -liiketoimintaa. Liiketoiminta kattaa sähkönsyötön varmistuksen, valvonnan ja automaation, valaistuksen, rakenne-, johdotus- ja turvaratkaisut sekä tuotteet vaativiin että vaarallisiin ympäristöihin teknisine palveluineen. Eaton vastaa globaaleilla ratkaisuillaan tämän päivän kriittisiin sähkönhallinnan haasteisiin.

Kotimaan myyntimme vastaa häiriöttömän sähkönsyötön järjestelmistä (UPS), keskijännitekojeistojen, pienjännitekeskusten ja -komponenttien sekä automaatiotuotteiden myynnistä ja huollosta. Suomessa Eaton myös valmistaa UPSeja Eaton-tuotemerkillä. Eaton jatkaa Fiskarsin pitkää, 1960-luvulta alkanutta UPSien valmistusperinnettä Suomessa ja on yksi harvoista tietotekniikka-alan yrityksistä, jolla on laajamittaista tuotantoa Suomessa. Eaton on Suomen UPS-markkinajohtaja. 93 prosenttia Suomen tehtaan tuotteista menee vientiin. www.eaton.fi

Katariina Hellas-Honkasalo

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö +358 400 814 553