Eatonin hallintajärjestelmä helpottaa konesalien valvontaa

ESPOO … Eaton on lanseerannut uuden hallintaohjelmiston yksinkertaistamaan konesalien päivittäistä valvontaa. Intelligent Power ManagerTM (IPM) Infra -ohjelmiston avulla IT-vastaavat voivat valvoa konesalien sähkönkulutusta sekä muita muuttujia helposti ja nopeasti yhdestä ja samasta näyttöruudusta.

"IPM Infra auttaa optimoimaan järjestelmien käyttöä ja toiminnan tehokkuutta paremman valvonnan ja hallinnan kautta. Sen sijaan, että IT-henkilöstö joutuisi valvomaan kaikkia muuttujia, kuten sähkönkulutusta ja ympäristön lämpötilaa erikseen, IPM Infra viestii kaikkien osa-alueiden kanssa" kertoo tekninen insinööri Sami Hartikainen Eatonilta. "Se helpottaa konesalien pitkän aikavälin parannuksia koskevia ratkaisuja, sekä mahdollistaa nopeat taktiset toiminnot sähkökatkosten aikana.”

Nopea ja helppokäyttöinen ohjelmisto on sulautettu Eaton Intelligent Power Controller -hallintalaitteeseen. Pienikokoisessa, 1 U:n korkuisessa, hallintalaitteessa on laaja valikoima liitäntöjä, kuten Ethernet-, sarjaportti- ja USB-liitäntöjä sekä prosessien I/O-kanavat.

Tämä laaja porttiliitäntöjen ja protokollien valikoima antaa hallinnoijalle mahdollisuuden tehdä paikallisia ja keskitettyjä tiedonsiirtoja muista laitteista, kuten älykkäistä virranjakeluyksiköistä (PDU) tai häiriöttömän sähkönsyötön laitteista (UPS). Laitteeseen voi myös liittää lämpötila- ja kosteusanturit: ympäristön muita olosuhteita mittaavien lisäanturien julkaisu on suunniteltu vuodelle 2017. Ohjelmisto tukee mm. seuraavia protokollia: TCP/IP, HTTP/HTTPS, SNMPv1, SNMPv2c, Eaton XML/PDC sekä SSH-konsolikäyttö.

Kaikkia näitä tietoja voidaan tarkastella liitetyn laitteen avulla intuitiivisen ja reaaliaikaisen käyttöliittymän kautta. Se mahdollistaa nopean reagoinnin ongelmatapauksissa sekä lyhentää keskimääräistä korjausten aloitusaikaa (Mean Time To Repair [MTTR]). Mittaustietoja voi mallintaa käyriksi ja kuvaajiksi, joiden avulla on helppo ymmärtää konesalin kapasiteetin pitkän aikavälin muutoksia.

Ohjelmisto toimii yhdessä monien virtualisointiohjelmistojen, kuten VMwaren kanssa ja tarjoaa mahdollisuuden tarkkailla ja hallita sähkönsyötön laitteita etänä sekä käynnistää ennalta määritettyjä, tapahtumakohtaisia menettelyjä, kuten virtuaalikoneiden reaaliaikainen siirtäminen pilveen varmuuskopiointia varten.

Jos tahdot lisätietoja IPM Infra -ratkaisusta, käy osoitteessa www.eaton.eu/ipminfrastructure. Jos tahdot lisätietoja Eatonin konesaliratkaisuista, käy osoitteessa www.eaton.eu/data-centre-management.

Viimeisimmät uutiset näet seuraamalla meitä Twitterissä @EatonIT tai käymällä Eaton EMEA:nLinkedIn-yrityssivulla.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• energianhallintaratkaisu
  • eaton
  • vmware
  • sähkönkulutus
  • ohjelmisto
  • valvonta
  • avoin koodi
  • hallintajärjestelmä
  • ipm infra
  • sami hartikainen
  • intelligent power manager
  • ipm
  • ups-laite
  • ups-järjestelmät
  • sähkönsyöttö
  • sähkönhallinta
  • datakeskus
  • konesali
  • energiatehokkuus

Eaton on voimanhallinnan yritys, jonka liikevaihto oli 19,7 miljardia dollaria vuonna 2016. Eatonin energiatehokkaat ratkaisut auttavat asiakkaitamme hallinnoimaan sähköistä, hydraulista ja mekaanista voimaa tehokkaasti, turvallisesti ja ympäristöystävällisesti. Eatonilla on noin 95 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 175 maassa. Lisätietoja löydät verkkosivuilta www.eaton.eu

Suomessa Eaton on osa Eatonin Electrical -liiketoimintaa. Liiketoiminta kattaa sähkönsyötön varmistuksen, valvonnan ja automaation, valaistuksen, rakenne-, johdotus- ja turvaratkaisut sekä tuotteet vaativiin että vaarallisiin ympäristöihin teknisine palveluineen. Eaton vastaa globaaleilla ratkaisuillaan tämän päivän kriittisiin sähkönhallinnan haasteisiin.

Kotimaan myyntimme vastaa häiriöttömän sähkönsyötön järjestelmistä (UPS), keskijännitekojeistojen, pienjännitekeskusten ja -komponenttien sekä automaatiotuotteiden myynnistä ja huollosta. Eaton myös valmistaa UPSeja tehtaallaan Espoossa ja on yksi harvoista tietotekniikka-alan yrityksistä, joilla on laajamittaista tuotantoa Suomessa. Eaton on Suomen UPS-markkinajohtaja. 93 prosenttia Suomen tehtaan tuotteista menee vientiin. www.eaton.fi

Katariina Hellas-Honkasalo

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö +358 400 814 553