Lontoo ja New York houkuttavat syksyllä

Syksyn viikonloppumatkojen varaustilanne osoittaa, että kaikkein mieluiten Pohjoismaista lähdetään viikonlopuksi Lontooseen. New York on kuitenkin kohde, jonka suosio kasvaa eniten, kertovat verkkomatkatoimisto ebookersin tilastotiedot.

ebookersin tuoreimman tilaston mukaan Lontoo on tänäkin vuonna viikonloppusuosikki suomalaisten, ruotsalaisten, norjalaisten ja tanskalaisten matkavarauksissa. Eniten kiinnostus kuitenkin kasvaa New Yorkia kohtaan. Vuoden 2010 suosikkilistaan verrattuna New Yorkin sijoitus on noussut viidenneltä sijalta toiselle, ja varausten määrä on yli 50 prosenttia suurempi kuin viime vuonna samaan aikaan. Suurin kasvu on tapahtunut Suomessa, jossa tulevan syksyn varauksia on 80 prosenttia enemmän.

- Lontoo on lyhyen lentomatkan päässä ja pohjoismaiset valuutat ovat edelleen vahvoja puntaan nähden, kertoo ebookersin Pohjoismaiden toimintojen toimitusjohtaja Lisa Farrar.

Edulliset valuuttakurssit voivat olla syy myös New Yorkin suosion merkittävään kasvuun.

- Tietysti huhut siitä, että kaupunki on edullisempi kuin pitkään aikaan, vaikuttavat varauksiin. Lisäksi Pohjoismaista on hyvät yhteydet New Yorkiin. Se ja mahdollisuutemme tarjota sadoittain hotelleja Manhattanilla näkyy tietenkin varaustilastoissa, sanoo Farrar.

Viime vuonna kymmenen kärkeen kuuluneet Amsterdam ja Lissabon ovat joutuneet luovuttamaan paikkansa Münchenille ja Riikalle.

Viikonloppukohteiden kymmenen kärjessä (vuoden 2010 sijoitus näkyy sulkeissa)

1) Lontoo (1)
2) New York (5)
3) Rooma (2)
4) Barcelona (3)
5) Berliini (7)
6) Praha (6)
7) Budapest (8)
8) Pariisi (4)
9) München (-)
10) Riika (-)

Suosikkilista perustuu ebookers.fi-, ebookers.no-, MrJet.se- ja MrJet.dk-sivustolla tammi- heinäkuu tehtyihin pakettimatkavarauksiin, joiden lähtöpäivä on syys-marraskussa 2011.

Lisätietoja:
Virva Katajala, Marketing Coordinator
+358 9 681 44 117
virva.katajala@ebookers.com

• Elämäntyyli, muoti, vapaa-aika

• matkapaketit
  • hotelli
  • kaupunkilomat

Oy Ebookers Finland Ltd, joka on toiminut Suomessa vuodesta 1999 alkaen, on Suomen johtava nettimatkatoimisto. Ebookersin suomalainen henkilökunta palvelee asiakkaitaan internet-sivuston lisäksi puhelinpalvelussa. Ebookersin Suomen toimistossa on 30 työntekijää.

Ebookers kuuluu maailman johtavaan matkailukonserniin nimeltä Orbitz Worldwide, joka on listattu New Yorkin pörssissä (NYSE: OWW).

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointipäällikkö Puh. 0400 205 929