Empower avaa modernin Smart Factoryn Haminaan

Empowerilla on lähes 20 vuoden kokemus teollisuuden vaativista palvelutöistä, mitä hyödynnetään teollisuusasiakkaille suunnattujen digitaalisten tuotteiden ja palveluiden kehitystyössä. Vahva osaaminen on kasvattanut Empowerin palveluiden kysyntää ja kasvua tukemaan Empower avaa vuodenvaihteessa uuden modernin Smart Factoryn Haminan Hailikariin, jossa tuotetaan jatkossa myös huoltokeskuspalvelut laajalti eri teollisuuden aloille.

- Smart Factory on nimensä mukaisesti älykäs tehdas, joka hyödyntää dataa uudella tavalla. Hailikarin toimipisteestä voimme jatkossa tarjota asiakkaillemme reaaliaikaisen kuvan töiden etenemisestä, mikä auttaa vaativien projektien aikataulujen yhteensovittamista ja tuotannon optimointia, kertoo Empowerin Smart Industry –liiketoiminnasta vastaava johtaja Mikko Vaahersalo.

Empower aloitti toimintansa Haminan Hailikarissa kesällä ja tilojen nyt valmistuttua Empowerin Kotkan huoltokeskustoiminnot siirretään näihin uusiin tiloihin. Uuteen Smart Factoryyn keskitetään myös teollisuudelle suunnattujen digitaalisten tuotteiden ja palveluiden kehitystyötä, mikä tukee Empowerin tavoitetta tarjota ratkaisuja älykkääseen kunnossapitoon

- Näillä toimenpiteillä työllistämme toiminnan käynnistyttyä alueella noin 50-60 henkilöä, Vaahersalo jatkaa.

Teollisuudessa eletään parhaillaan voimakasta murrosvaihetta digitalisaation toimiessa ajurina tuoden mukanaan paljon mahdollisuuksia tuotantotehokkuuden sekä työturvallisuuden parantamiseen. Tämä edellyttää henkilöstöltä myös uudenlaista osaamista ja tiivistä yhteistyötä oppilaitosten kanssa alan tuoreimpien innovaatioiden hyödyntämiseksi.

- Valitsimme Haminan uuden toimipisteemme sijainniksi, koska alueella toimivat oppilaitokset Ekami ja XAMK kouluttavat uusia teollisuuden osaajia ja kasvun myötä tarvitsemme lähivuosina lisää osaavaa työvoimaa. Tällä hetkellä Empower on monen työharjoittelijan valinta ja haluamme jatkossa tiivistää oppilaitosyhteistyötä entisestään ja tarjota työmahdollisuuksia niin uraansa vasta aloitteleville kuin jo hieman kokemusta kartuttaneille osaajille, Vaahersalo päättää.

• Energia

• älykäs tuotanto