Empower liittyy jäseneksi FIBS-yritysvastuuverkostoon

Empower noudattaa liiketoiminnassaan vastuullisia toimintaperiaatteita. Jäsenyys Suomen johtavassa FIBS-yritysvastuuverkostossa tarjoaa mahdollisuuden kerätä yritysvastuuseen liittyvää uusinta tietoa ja vaikuttaa suomalaisen liike-elämän vastuullisuuskysymysten ja monimuotoisuuden kehittämistyöhön.

– Haluamme verkostoitua ja saada tietoa muiden jäsenyritysten parhaista käytännöistä. Jäsenyys antaa meille mahdollisuuden hyödyntää FIBS:n asiantuntijaverkostoa ja koulutuksia oman liiketoimintamme kehittämisessä, Senior Vice President, HR, HSE ja viestintä Kirsi-Marja Ura kertoo.

Yritysvastuu ulottuu koko toimitusketjuun

Empowerilla yritysvastuukysymykset liittyvät erityisesti toimitusketjun vastuullisuuteen ja alihankkijoiden valvontaan.

– Käytämme toiminnassamme paljon alihankkijoita ja toimitusketjun valvontavastuuu on meille tärkeä asia. Alihankkijoiden määrä kasvaa tulevaisuudessa ja verkoston toimijat tulevat olemaan aiempaa pienempiä yrityksiä. Edellytämme koko toimitusketjulta vastuullisia toimintatapoja, ja valvomme toimittajiemme ja liikekumppaniemme toimintaa, Kirsi-Marja Ura sanoo.

Vastuulliset toimintatavat ohjaavat jokapäiväistä työtä Empowerissa

Jokainen empowerilainen noudattaa työssään vastuullisia toimintaperiaatteita. Kaikki nykyiset ja uudet työntekijät osallistuvat verkkoperehdykseen, jossa yhteiset periaatteet tuleva tutuiksi. Lisäksi jokainen empowerilainen allekirjoittaa yhteisten toimintatapojen ohjeen (Code of Conduct). Käytössä on myös ulkoinen whistleblowing-kanava, jonka kautta toimintaperiaatteiden vastaisesta menettelystä voi ilmoittaa. Empower osallistui vuonna 2016 Vastuullinen kesäduuni –kampanjaan, jossa työnantajia haastetaan tarjoamaan nuorille enemmän ja laadukkaampia kesätyöpaikkoja.

Lisätietoa FIBS-yritysvastuuverkostosta.

Lisätietoja: Kirsi-Marja Ura, Senior Vice President, HR, HSE ja viestintä, puh. +358 50 5143 339, Kirsi-Marja.Ura@empower.fi