Empower tukee henkilöstönsä hyvinvointia Duunikunto-ohjelmassa

Empower panostaa työhyvinvointiin ennaltaehkäisevällä työkykyjohtamisella, mikä on tuonut yritykselle noin 1,6 miljoonan euron vuosittaiset säästöt. Nyt Empower on mukana MTV3-kanavalla esitettävässä Duunikunto-ohjelmassa, jossa tähdätään työkyvyn ylläpitämiseen ja parantamiseen, työperäisten terveysongelmien ennaltaehkäisyyn sekä hyvinvointiin ja liikunnallisuuden lisäämiseen.

– Henkilöstön hyvinvointi ja jaksaminen ovat meille palveluyrityksenä tärkein menestystekijä. Työterveystyömme painopiste on ennaltaehkäisyssä, joten olemme mielellämme mukana Duunikunto-ohjelmassa, josta toivomme kaikkien työntekijöidemme saavan työkaluja työkykynsä edistämiseksi, toteaa Kirsi-Marja Heliste, Senior Vice President, HR, HSE ja Viestintä, Empower.

Empower nosti vuonna 2013 työturvallisuuden ja työtyytyväisyyden konsernin strategiseksi painopisteeksi osana suurta toimintakulttuurin muutosta. Strategiasta johdettiin Empowerin ja työterveydestä vastaavan kumppanin kanssa tavoitteet sairauspoissaolojen, tapaturmien ja työkyvyttömyyseläkkeiden vähentämiseksi.

Työntekijöiden sairauspoissaolot ovat vähentyneet vuosittain noin 10 prosenttia.Tapaturmataajuus on pudonnut vuoden 2012 lähtötasosta yli 60 prosenttia ja työkyvyttömyyseläkkeiden määrä on laskenut, minkä ansiosta vakuutusmaksut ovat pienentyneet sadoilla tuhansilla euroilla.

Menestyksen avaintekijöinä ovat olleet johdon ja esimiesten sitoutuneisuus sekä aktiivinen yhteistyö työterveyden ja eläkevakuutusyhtiön kanssa.

Duunikunto-sarjaa esitetään tiistaisin MTV3-kanavalla klo 7:40 ja perjantaisin klo 8:10 Huomenta Suomi -ohjelman yhteydessä. Empower-jakso nähdään tiistaina 31.5 ja uusinta perjantaina 3.6.

Lue lisää tv-sarjasta täältä.

Lisätietoja: Kirsi-Marja Heliste, Senior Vice President, HR, HSE ja Viestintä, Kirsi-Marja.Heliste@empower.fi

• työhyvinvointi