Empower valtakunnallisen Koodikerhon tukijaksi

Empower juhlistaa 20-vuotista taivaltaan vuonna 2019 tukemalla henkilöstön valitsemia lahjoituskohteita. Yksi henkilöstön tärkeäksi kokema lahjoituskohde on valtakunnallinen Koodikerho, joka edistää lasten ohjelmointiosaamista Suomessa. Vuonna 2019 Koodikerhossa tulee Empowerin ansiosta opiskelemaan noin 60 lasta.

- Koemme, että tämä on panostus tulevaisuuteen ja myös omalta osaltaan puhtaampaan teknologiaan. Idea kehitettynä oikeaan suuntaan tukee mielenkiintoista harrastusmahdollisuutta ja voi antaa suunnan opiskelulle ja työelämälle tulevaisuudessa, kertoo Empower-konsernin toimitusjohtaja Jari Onniselkä.

- Ohjelmointia ja tietokoneiden toiminnan oivaltamista tarvitaan tietoyhteiskunnassa koko ajan enemmän. Me uskomme, että lasten olisi hyvä hallita lukemisen ja kirjoittamisen lisäksi myös koodaamisen taitoja. Toimintamme pyöriessä vapaaehtoisvoimin, on Empowerin tuki tarpeen koulutusmateriaalien ja –välineiden tuottamiseen, kertoo Linda Lehto Koodikerhosta.

Koodikerhot kaipaavat myös muita kumppaneita, joten jos haluat tarjota lapsille mahdollisuuden kokeilla uutta ja saada välineitä digitaalisen ympäristömme ymmärtämiseen ja hyödyntämiseen, tule mukaan tukemaan teknologiaosaamisen kehittymistä Suomessa.

Lisää tietoa Koodikerhosta: https://koodikerho.fi/

• Tietokone, Televiestintä, IT