Nimityksiä Empowerin teollisuuden palveluliiketoiminnassa

FL Stefan Wiklund on nimitetty Empowerin teollisuussektorille digitaalisista palveluista vastaavaksi johtajaksi 1.8.2017 alkaen. Stefan siirtyi Empowerille Ericssonilta, jossa pitkän ja menestyksekkään uransa aikana vastasi mm. uusien tuotteiden ja palveluiden luomisesta telecom-, radioteknologia- ja IoT-sektoreilla.

”Empower on johtava palvelu- ja IT-alan yritys energiasektorilla. Digitaaliset palvelut ovat oleellinen osa yrityksemme tulevaisuuden strategiaa, ja Stefanin syvällinen ymmärrys suurten järjestelmähankkeiden arkkitehtuurista sekä digitaalisen liiketoiminnan mahdollisuuksista vahvistaa Empowerin IoT-osaamista ja antaa hyvät valmiudet tulevaisuuden palveluidemme rakentamiseen”, Empowerin teollisuuden palveluista vastaava johtaja Eero Paunonen toteaa.

Empower vahvistaa energia-alan palveluitaan

DI Janne Savelainen on nimitetty Empowerin teollisuussektorille energia-alan palvelujen kehityksestä ja myynnistä vastaavaksi johtajaksi 15.8.2017 alkaen. Jannella on monipuolinen kokemus energia-alan johto- sekä kehitystehtävistä. Hän on aikaisemmin työskennellyt mm. Napapiirin Energia ja Vesi Oy:n sekä Lahti Energia Oy:n toimitusjohtajana ja toiminut ST1:n liiketoimintajohtajana. Lisäksi Jannelta löytyy kokemusta monipuolisista kehitys- ja myyntitehtävistä Imatran Voimasta ja Graninge-konsernista. ”Energia-alan toimintaympäristö elää tällä hetkellä murrosvaihetta ja muuttuu vauhdilla haastavammaksi,” Savelainen kertoo. ”Yhtiöiden on haettava yhä parempia liiketoimintamalleja ja mietittävä millaisilla ratkaisuilla tuotantolaitosten käytettävyyttä voidaan ylläpitää ja kehittää. Empowerilla on todistetusti vahvaa osaamista tuotantolaitosten ja –laitteiden kunnossapidosta sekä huollosta muilta teollisuudenaloilta, ja näitä toimivia käytäntöjä pääsen nyt miettimään myös minulle entuudestaan tutuille aloille.”

Empower auttaa asiakkaitaan keskittymään omaan ydinliiketoimintaansa varmistamalla, että tuotantokoneiden käyttövarmuus ja tuotantoteho pysyvät korkealla tasolla. ”Nyt haemme kasvua sekä energia- että kemianteollisuuden palveluliiketoiminnassa, koska meidän ydinosaamisemme, tuotantotehokkuuden varmistaminen ja toiminnan jatkuva parantaminen, on laajennettavissa myös muille teollisuudenaloille,” kertoo Paunonen. ”Jannen laaja kokemus energia-alalta sekä asiakasnäkökulman tuntemus antaa meille yhä paremmat valmiudet kehittää palveluitamme asiakaslähtöisesti ja rakentaa niitä jatkossa myös energia- ja kemianteollisuudelle.”