Yhteistyötä virtuaalisessa työympäristössä

Pohjois-Karjalan Sähkön (PKS) vesivoimalat siirtyvät Empowerin valvontaan syksyn 2017 aikana. Projektissa on Empowerin Tiedonhallintapalveluille tyypilliseen tapaan mukana lukuisia henkilöitä niin Empowerilta kuin asiakkaaltakin eri rooleissa.

PKS:n projektissa on heidän vesivoimaorganisaationsa lisäksi ollut mukana henkilöitä voimalaitosten automaatiojärjestelmien toimittajalta, jakeluverkkoyhtiön valvomosta sekä konsernin tietohallinnosta. Kunnossapitoyhtiö Enerken edustajat ovat myös tuoneet oman näkymyksensä projektiin ja Empowerin projektitiimistä löytyy asiantuntijoita eri aloilta.

-Tässä projektissa meillä on mukana väkeä lukuisilta paikkakunnilta Suomessa, joten useat palaverit hoidetaan virtuaalimaailmassa headsetin kanssa ja töitä tehdään asiakkaan kanssa yhteisissä työtiloissa O365 pilvipalvelussa, kertoo projektipäällikkö Ritva Mikkola Empowerilta. PKS:n oma toimipiste on Joensuussa, missä meillä on ollut erillisiä projektikokouksia ja workshoppeja, joihin olemme Empowerin eri toimipisteistä matkustaneet myös paikan päälle, joten olemme toki tavanneet projektiin osallistuvien kesken myös kasvotusten muutamaan otteeseen.

Tiedonhallintapalveluiden projektit ovat tyypillisesti laajoja kokonaisuuksia, jotka toteutetaan yhteistyössä asiakkaan ja muiden kumppaneiden kanssa. PKS:n projektissa Empower suunnittelee päivittäin voimalaitosten tunneittaisen tuotannon. Lisäksi muutama laitos osallistuu kulutuksen ja tuotannon tasapainon ylläpitämiseen: niiden säätökapasiteetista tehdään tarjouksia Fingridille. Sähkömarkkinatoiminnot sekä energia- ja talousraportointi toteutetaan Empowerin kehittämällä EnerimEMS-energianhallintajärjestelmällä.

• työhyvinvointi
  • ura empowerissa