Empower uudistaa Fingridin Raasakan sähköaseman

Lehdistötiedote   •   Huhti 03, 2018 09:00 EEST

Empower on allekirjoittanut Fingridin kanssa sopimuksen koskien Oulun pohjoispuolella sijaitsevan Raasakan sähköaseman uudistamista.

Asema on alunperin otettu käyttöön vuonna 1970 ja rakennetaan nyt uudelleen vastaamaan tulevaisuuden tarpeita, kuten uusiutuvan energian tuotannon yleistymistä. Rakennustyöt käynnistyvät kesän 2018 aikana ja työllistävät alueella suoraan kymmeniä henkilöitä. Uusi teknisesti nykyaikainen ja luotettava sähköasema otetaan käyttöön vuoden 2019 loppuun mennessä. Sopimuksen arvo on 2,5 miljoonaa euroa.

Raasakan sähköaseman alkuperäinen tehtävä on ollut palvella alueen vesivoimaloita liittämällä niiden tuottama sähkö verkkoon. Aseman uusiminen päivittää nyt siirtokyvyltään alimittaiseksi jääneet aseman laitteet ja rakenteet nykyiselle teknologialle ja parantaa siten siirtoyhteyksien luotettavuutta, mikä palvelee muun muassa Perämerenkaarelle rakennettujen tuulivoimaloiden tuottaman sähkön siirtämisessä eteenpäin.

Empower on palveluyritys, joka rakentaa ja huoltaa sähkö- ja tietoliikenneverkkoja, kunnossapitää tehtaita ja voimalaitoksia sekä toimittaa tietojärjestelmiä ja palveluratkaisuja energiasektorille. Yhtiö palvelee yli sadalla paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 243 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1700 henkilöä. www.empower.fi

Kommentit (0)