Pori Energialle Empowerin EnerimCIS-asiakaspalvelujärjestelmä

Pori Energia on valinnut Empowerin EnerimCIS-järjestelmän toteuttamaan asiakaslaskutuksensa digitalisoinnin. Empower toimittaa Pori Energialle uuden asiakastietojärjestelmän SaaS-palveluna, ja yhteistyösopimus sisältää järjestelmän käyttöönottoprojektin lisäksi 4-vuotisen palvelusopimuksen käyttöönoton jälkeen. Sopimus kattaa sähkönmyynnin ja sähköverkon asiakaspalveluprosessit niin sopimushallinnan kuin laskutuksenkin osalta. Palvelun toimitusprojekti käynnistyy helmikuussa 2018 määrittelyvaiheella ja käyttöönotto tapahtuu kesällä 2019.

Asiakaspalvelujärjestelmän uudistaminen on tärkeä osa Pori Energian strategiaa kilpailukyvyn ylläpitämisen, uusien teknologisten ratkaisujen ja asiakaspalvelun tehostamisen näkökulmasta.

– Tavoitteenamme on modernisoida asiakaspalvelumme työkalut sekä automatisoida palveluprosessejamme digitalisaation tuomien mahdollisuuksien myötä. Empowerin EnerimCIS-järjestelmän avulla kehitämme prosessejamme ja tarjoamme asiakkaillemme entistä parempaa palvelua, kertoo konsernipalvelut-yksikön johtaja Tommi Tamminen Pori Energiasta. Palveluntarjoajana Empower on meille tuttu jo energianhallintapalveluiden ja sähköverkon mittauspalveluiden osalta ja laajennamme mielellämme yhteistyötä heidän kanssaan.

Pori Energian tavoitteena on olla edelläkävijä energiaratkaisuissa, ja Empowerin nykyaikaisin menetelmin rakennettu EnerimCIS-järjestelmä tukee tätä tavoitetta.

– EnerimCIS-järjestelmässä kaikki energiamarkkinoiden perusprosessit on automatisoitu mahdollistaen reaaliaikaisen tiedon asiakaslaskutuksesta ja järjestelmää kehitetään systemaattisesti tulevaisuuden energiamarkkinoiden tarpeisiin, kertoo Empowerin tiedonhallintapalveluista vastaava johtaja Mika Yletyinen. Moderni teknologiaratkaisu mahdollistaa uusien digitaalisten palveluiden kehittämisen modulaarisesti ja varmistaa, että järjestelmän ratkaisut kestävät aikaa.

Lisätietoja:

Mika Yletyinen, Empowerin tiedonhallintapalveluista vastaava johtaja, p. +358 400 452 870

Tommi Tamminen, Pori Energian konsernipalveluista vastaava johtaja, p. +358 44 701 2103

Empower on palveluyritys, joka rakentaa ja huoltaa sähkö- ja tietoliikenneverkkoja, kunnossapitää tehtaita ja voimalaitoksia sekä toimittaa tietojärjestelmiä ja palveluratkaisuja energiasektorille. Yhtiö palvelee yli sadalla paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 243 miljoonaa euroa, ja se työllistää noin 1700 henkilöä. www.empower.fi

Pori Energia -konserni on korkealuokkaisia energiapalveluja tuottava ja tarjoava yritys, joka on ollut toiminnassa 120 vuotta. Liiketoiminta-alueitamme ovat energian tuotanto, sähkön myynti ja siirto, kaukolämmitys ja -jäähdytys sekä käynnissäpito-, urakointi- ja tuulivoimapalvelut. Vahvuutemme on oman maakunnan uusiutuviin luonnonvaroihin perustuva energiantuotanto sekä 230 ihmisen ammattitaitoinen henkilöstö. Vuosittainen liikevaihtomme on noin 140 miljoonaa euroa. www.porienergia.fi

• Tietokone, Televiestintä, IT

• enerimcis