Posion Saukkovaaran tuulivoimapuiston urakointi Empowerille

Posion Energia Oy on tehnyt sopimuksen Empowerin kanssa tuulivoimapuiston projektijohdosta ja -suunnittelusta sekä rakentamisesta Posion Saukkovaaraan. Puistoon rakennetaan seitsemän Vestas V126-voimalaa, jotka ovat teholtaan 3,3 megawattia. Tuulipuiston energiatuotanto on noin 80 000 megawattituntia vuodessa, joka vastaa noin 5300 sähkölämmitteisen omakotitalon vuotuista sähkönkulutusta.

Sopimuksen arvo on yli 6 miljoonaa euroa ja se kattaa myös sähköaseman, tarvittavien teiden, nostoalustojen, perustusten sekä 20 kilovoltin sisäverkon suunnittelun ja rakentamisen sekä voimaloiden vastaanottotarkastuksen.

Posion Energia Oy on hanketta varten perustettu yhtiö, jonka omistaa slovakialainen E-Group. Hankkeen suunnittelu on meneillään ja rakennustyöt toteutetaan vuoden 2015 aikana. Voimalat on määrä pystyttää kevään ja alkukesän 2016 aikana.

Empower on johtava tuulivoimapalveluiden tuottaja Suomessa. Konsernin palvelut kattavat koko tuulipuistojen elinkaaren kehityksestä rakentamiseen ja ylläpitoon sekä 24/7 operointi-ja valvontapalveluihin.

Lisätietoa:
Juha Lamberg, johtaja, Sähköverkkopalvelut, Empower PN Oy, puh. 0500-515 883, sähköposti: juha.lamberg@empower.fi

Empower -konserniviestintä

Empower Media Desk (arkisin klo 9-16)

empower.communications(at)empower.fi

• Talous, rahoitus

• kestävä energia

Empower on palveluyritys, joka rakentaa ja huoltaa sähkö- ja televerkkoja, kunnossapitää tehtaita ja voimalaitoksia sekä toimittaa tietojärjestelmiä ja palveluratkaisuja energiasektorille. Yhtiö palvelee yli sadalla paikkakunnalla Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 311 miljoonaa euroa ja se työllistää noin 2700 henkilöä. www. empower.fi