Ohita
EC-Oil – ​”Luonnollinen askel meille, sillä haluamme tehdä kaivukoneista entistä tehokkaampia”

Tiedote -

Automaattisesta pikakiinnikejärjestelmästä, EC-Oilista veloitukseton vakiovaruste myös Engconin työlaitekiinnikkeen, rototiltin ja hydraulisten työlaitteiden välille.

Keväällä 2018 Engcon ilmoitti, että se alkaa tarjota automaattisen pikakiinnikejärjestelmänsä, EC-Oilin vakiovarusteena konekiinnikkeen ja rototiltin välissä. Tällä haluttiin helpottaa rototiltin kiinnitystä ja irrotusta, ja päätös on otettu alalla ilolla vastaan. Nyt Engcon ottaa uudistuksen seuraavan askeleen: huhtikuusta 2019 automaattinen EC-Oil pikakiinnikejärjestelmä tarjotaan vakioliitäntänä myös rototiltin ja hydraulisten työlaitteiden välissä.

Päätös tarkoittaa, että kaivukoneen kuljettajan ei enää tarvitse kiivetä ulos ohjaamosta työskentelemään hankalien, paineenalaisten ja likaisten öljyliittimien kanssa rototiltin tai sen alla olevien hydraulisten työlaitteiden kiinnittämiseksi tai irrottamiseksi. Engconista tulee tämän myötä maailman ainoa rototilttivalmistaja, joka tarjoaa automaattiset työlaitekiinnikkeet vakiovarusteena.

– Sanoin lanseerauksen yhteydessä vuonna 2018, että tämä oli pieni askel Engconille, mutta suuri harppaus kaivualalle. Päätös oli menestys! Voin nyt todeta, että ympyrä on sulkeutunut, sillä automaattisesta pikakiinnikejärjestelmästä on kaavailtu vakiovarustetta uuden sukupolven rototilttiemme ensimmäisistä luonnoksista lähtien, Engconin perustaja ja omistaja Stig Engström sanoo.

Kytke hydrauliset työlaitteet ohjaamosta käsin
Engconin automaattisen konekiinnikkeen avulla voit nopeasti ja vaivattomasti kytkeä hydrauliikan, sähköjärjestelmän ja keskusvoitelun kaivukoneesi ja rototilttisi välille ohjaamosta poistumatta. Nyt Engconin asiakkaille tarjotaan myös automaattinen hydrauliikan kytkentä Engconin rototilttien ja Engconin hydraulisten työlaitteiden välille ilman lisäkustannuksia.

– Automaattisen pikakiinnikejärjestelmän, EC-Oilin ansiosta sinun ei enää tarvitse tehdä kompromisseja. Voit tarvittaessa kiinnittää ja irrottaa rototiltin helposti ja nopeasti ohjaamosta poistumatta. Myös rototiltin alla olevat hydraulitoimiset työlaitteet voi kiinnittää ja irrottaa ohjaamosta käsin. Mahdollisia yhdistelmiä on paljon, ja niitä kaikkia hallitaan erittäin turvallisesti ja helposti, Stig Engström kertoo.

Siltä varalta, että asiakkaan on tarpeen täydentää järjestelmäänsä lisähydraulitoiminnoilla tai asiakas tarvitsee erittäin suuria hydraulivirtauksia, Engconin työlaitekiinnikkeissä on valmius ylimääräiselle EC-Oil-lohkolle.

– Tuntuu erittäin hyvältä voida vihdoinkin tarjota myös työlaitteisiin automaattiset pikakiinnikejärjestelmät kattavasti vakiovarusteena kaikille loppuasiakkaillemme. Meitä ajaa eteenpäin halu tehdä loppuasiakkaidemme työympäristöistä entistä parempia ja turvallisempia sekä samalla tehostaa heidän toimintaansa ja edistää heidän ansaintamahdollisuuksiaan. Tämä on toisin sanoen luonnollinen askel meille, sillä haluamme tehdä kaivukoneista entistä tehokkaampia, Stig Engström toteaa.

Automaattinen pikakiinnikejärjestelmä tarjotaan huhtikuusta 2019 alkaen ja tarkoittaa lyhyesti sanottuna seuraavaa:
Kun ostat samalla kertaa Q-Safe-kone/työlaitekiinnikkeen ja DC2-ohjausjärjestelmällä varustetun rototiltin, automaattinen pikakiinnikejärjestelmä EC-Oil sisältyy sekä konekiinnikkeeseen, että rototiltin yläosaan.

Mikäli ylläkerrottuun tilaukseen yhdistetään samalla kertaa Engconin hydraulinen työlaite, sisältyy EC-Oil myös vakiovarusteena rototiltin alapuoliseen, modulaariseen työlaitekiinnikkeeseen. (Alkuvaiheessa saatavana on QSM60. Muut kokoluokat tulevat saataville vaiheittain).

Kaikkiin Engconin hydraulisiin työlaitteisiin sisältyy aina EC-Oil vakiovarusteena.

Engconin sivustolla osoitteessa www.engcon.com on lisätietoja erilaisista EC-Oil-pikakiinnikejärjestelmän versioista ja niiden käytettävyydestä.

YouTube-film: https://youtu.be/cpSIOSqHXPg

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.