Engcon avaa uuden toimiston ja palkkaa lisää työntekijöitä Ranskassa

Engcon avaa uuden toimiston ja palkkaa lisää työntekijöitä Ranskassa

Engcon, maailman johtava kaivukoneiden rototilttien valmistaja, jatkaa kasvuaan Euroopassa. Äskettäin vihittiin käyttöön Ranskan tytäryhtiön uusi pääkonttori Mennecyssä Ranskassa, jonne myös palkataan uusia työntekijöitä.

Engcon, joka on erikoistunut 1,5–32 tonnin kaivukoneissa käytettäviin rototiltteihin ja työlaitteisiin, aloitti toimintansa Ruotsissa vuonna 1990 ja on siitä lähtien laajentanut toimintaansa perustamalla toimipisteitä useisiin maihin myös vahvojen pohjoismaisten markkinoiden ulkopuolelle.

– Useat eurooppalaiset kaivukonemarkkinat ovat aivan viime vuosina kypsyneet kunnolla rototilteille. Siksi on tärkeää, että me maailman johtavana rototilttien valmistajana vahvistamme läsnäoloamme Euroopassa, selittää Engcon-ryhmän markkinointipäällikkö Sten Strömgren.

Vuonna 2015 aloitettiin monia tulevaisuuteen tähtääviä panostuksia. Yksi niistä on Engconin toimipisteiden varastojen ja toimituskapasiteetin laajentaminen Pohjoismaiden ulkopuolella. Ranska on yksi neljästä priorisoidusta Pohjoismaiden ulkopuolisesta markkina-alueesta, ja lähitulevaisuudessa siellä aloittaa toimintansa laaja varaosavarasto, joka takaa nopeat toimitukset eri puolille maata.

– Nyt, 16 vuotta ensimmäisen Ranskassa tehdyn kaupan ja yli 1 200:n eri puolille Ranskaa myydyn rototiltin jälkeen, meidän tulee nyt vahvistaa jälkimarkkinaosastoamme. Muun muassa varaosien varastokapasiteettia on lisättävä. Siksi Engcon-ryhmä on päättänyt keskittää logistiikan, ja samalla myös kaksinkertaistamme varastoresurssimme. Lisäksi tämä mahdollistaa sen, että yhteistyökumppanimme ATM voi keskittyä jälleen omaan ydinosaamiseensa – asennuksiin ja huoltoon, sanoo Patrick Régnier, Ranskan Engconin maa- ja myyntijohtaja.

Engcon suunnittelee jatkavansa laajentumista Ranskassa

– Saavutimme Ranskassa viime vuonna hyviä tuloksia, vaikka markkinatilanne oli vuoden aikana kireä ja markkinoille tuli uusia kilpailijoita. Vuonna 2016 tavoitteenamme on jatkaa kasvua ja haluamme myös säilyttää Engconille tunnusomaisen korkean palvelulaadun ja tarjota sitä yhä laajemmin ympäri maailman. Näemme, että pääkonttorimme perustaminen Mennecyyn on suuri askel Engconille, ja se myös varmistaa kasvumme, Patrick Régnier lisää.

Vuoden 2015 hyvien, 3,2 miljoonan euron myyntilukujen saavuttamiseksi Engcon France palkkaa kuudennen työntekijän, joka vastaa teknisestä tuesta.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön engcon Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat seitsemän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa (Hollannin myyntiyhtiö aloittaa toimintansa vuonna 2016). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2014 noin 650 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 165 työntekijää. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

engcon – maailman johtava rototilttien

Olemme Pohjois-Ruotsissa perustettu engcon. Yrityksen luoneet ja siinä työskentelevät ihmiset laittavat itsensä likoon muuttaakseen kaivamisen maailmaa. Perustamisesta lähtien liiketoimintamme on pohjautunut läheiseen yhteistyöhön tuotteiden loppukäyttäjien kanssa heidän jokapäiväisen työnsä optimoimiseksi.
Stig Engströmin vuonna 1990 perustama engcon alkoi heti kehittää engcon-rototilttiä, joka on nyt alan johtava tuote maailmassa. Vuosien varrella on luotu uusia yrityksiä ja organisaation rakenne on muuttunut.
VISIO
Kaivamisen maailman muuttaminen
LIIKEIDEA
engcon on itsenäinen kaivinkoneiden lisälaitteiden valmistaja ja toimittaja,
joka auttaa kaivuuyrityksiä eri puolilla maailmaa luomaan turvallisempia työpaikkoja, optimoimaan resurssit ja parantamaan kannattavuutta.
MISSIO
Kehittyä maailman johtavaksi itsenäiseksi kaivinkoneiden edistyksellisten lisälaitteiden valmistajaksi.