GHH1200L

Tiedote -

Engcon lanseeraa kevyemmän haarukkarungon – parantaa näkyvyyttä ja mahdollistaa suuremman kuormapainon kaivukoneissa

Engcon, maailman johtava rototilttien valmistaja, lisää kaivukoneiden tehokkuutta lanseeraamalla nyt entistä kevyemmän version hydraulisista haarukkarungoistaan. Se kasvattaa kaatokuormaa ja mahdollistaa entistä suuremman kuormapainon keskikokoisissa, 612 tonnin kaivukoneissa.

Haarukkarunko on yhä suositumpi työlaite kaivukoneissa, ja sen hyödyt kasvavat entisestään, kun sitä käytetään yhdessä rototiltin kanssa. Monissa tapauksissa kaivukone korvaa pyöräkuormaajan tai trukin, sillä sen avulla voidaan purkaa kuormat kuorma-autoista ja lastata ne niihin, nostaa tavaralavoja rakennustyömailla jne. Rototiltin ansiosta kaivukoneen ei tarvitse olla samassa tasossa nostettavan lavan kanssa, sillä haarukat voi kallistaa ja pyörittää oikeaan asentoon. Kaivukone ei myöskään edellytä yhtä paljon tilaa kuorman purkamisen ja lastaamisen yhteydessä kuin pyöräkuormaaja tai trukki, sillä se voi pysyä tällöin paikallaan.

– Kaivukoneissa käytetään nykyään yhä enemmän haarukkarunkoja, joten katsomme, että haarukkarungot on tarpeen sopeuttaa pienempiä kaivukoneita varten. Tätä varten olemme kehittäneet GHH1200L (Light) -haarukkarungon, sanoo Johan Johansson, joka työskentelee Engconilla suunnittelijana.

Johan Johansson kertoo, että kuormapainon kasvattamiseen panostamisessa on kyse sekä kapasiteetista että turvallisuudesta:

– Uusi haarukkarunkomme on yli 100 kg edeltäjäänsä kevyempi, millä on suuri merkitys 6 tonnin kaivukoneessa, ja jossa hyödynnetään kaivukoneen täyttä ulottumaa. Alhaisemman painon lisäksi uusi haarukkarunko tarjoaa myös paremman näkyvyyden entistä matalamman rungon ansiosta.

Engconin uusi ja kevyempi GHH1200L-haarukkarunko on saatavilla kahtena eri versiona. Toisessa versiossa enimmäiskuorma on 2 900 kg ja toisessa kuormapaino on 4 700 kg. Kumpikin arvo on laskettu TP500:lla (enimmäiskuorma 500 mm:n päässä haarukassa) ja QS45-vakiokiinnikkeellä. Haarukkarungot on mahdollista tilata myös muilla kiinnikkeillä.

Haarukkarungossa GHH1200L haarukoita ohjataan hydraulisesti ja siinä on vakiona valmius automaattisen EC-Oil-öljyliitännän käyttöön.

Uusi haarukkarunko lanseerataan vuoden 2019 Bauma-messuilla Münchenissä 8.–14. huhtikuuta ja on tilattavissa heti siitä alkaen.

Kategoriat

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat yhdeksän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa, Ranskassa, Alankomaissa ja Pohjois-Amerikka (Yhdysvallat ja Kanada). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2017 noin 1000 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 250 työntekijää.engcon perustettiin vuonna 1990. www.engcon.com

Lehdistön yhteyshenkilö Chief Communication & Marketing Officer + 46 70 316 16 77

Tietoja engconista

engcon on maailman johtava rototilttien ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä tehokkaampia, monikäyttöisempiä, kannattavampia, turvallisempia ja kestävämpiä. Oman tuotemerkkimme alla tarjoamme ainutlaatuisen rototilttijärjestelmän, joka muuttaa kaivukoneen työlaitealustaksi, joka voi korvata muita koneita. Toimimme markkinoilla eri puolilla maailmaa paikallisten myyntiyhtiöidemme ja vakiintuneen jälleenmyyjien verkoston kautta.