Engcon perustaa myyntiyhtiön Hollantiin

Lehdistötiedote   •   Helmi 09, 2016 09:15 EET

Engcon jatkaa laajentumistaan Euroopassa, minkä johdosta se perustaa nyt ensimmäisen toimistonsa Hollantiin. Toimiston avaaminen on strategisesti tärkeä virstanpylväs, ja toiminta aloitetaan jo vuoden 2016 ensimmäisellä neljänneksellä.

Engcon, maailman johtava rototilttien valmistaja, vahvistaa läsnäoloaan Hollannin markkinoilla perustamalla oman myyntiyhtiön. Yhtiön nimeksi tulee Engcon NL, ja toiminnan alkuvaiheessa yhtiössä työskentelee myyntipäällikkö, myyjä sekä huoltoon ja jälkimarkkinoihin keskittyvä työntekijä.

– Hollanti on meille erittäin kiinnostava markkina-alue. Toiminnan aloittaminen on Engconille tärkeä virstanpylväs, ja tulemme panostamaan siihen jatkossa vahvasti, sanoo Krister Blomgren, emoyhtiö Engcon Holdingin toimitusjohtaja.

Blomgren kertoo, että huippuvuonna 2007 Hollannissa myytiin noin 4 500 kaivukonetta, kun taas esimerkiksi Ruotsissa myytiin samana vuonna noin 2 200 kaivukonetta. Vuoden 2008 finanssikriisin seurauksena kaivukoneiden myynti on nyt hieman alhaisemmalla tasolla, mutta Engconin osalta tilanteeseen uskotaan tulevan muutos.

– Olemme vakuuttuneita, että Hollannin markkinoilla päästään hitaasti mutta varmasti jälleen likimain vuoden 2007 tasolle. Näemme Hollannissa yksinkertaisesti valtavia mahdollisuuksia, mutta tämä on myös tärkeä panostus Engconin läsnäolon vahvistamiseksi eurooppalaisilla markkinoilla.

Yhteystiedot:
Krister Blomgren, tj., engcon Group | +46 [0]70 529 92 65
Sten Strömgren, markkinointipäällikkö, engcon Group | +46 [0]70 529 96 32

engcon on maailman johtava rototilttien (kaivukoneiden ”rannenivelten”) ja niihin soveltuvien työlaitteiden valmistaja. Ne tekevät kaivukoneista entistä monikäyttöisempiä, tarkempia ja turvallisempia. Osaamisemme, sitoutumisemme ja korkean palvelutasomme avulla autamme asiakkaitamme menestymään.

engcon on keskisuuri konserni, jonka emoyhtiön engcon Holding AB:n kotipaikka on Ruotsin Strömsund. Myynnistä vastaavat seitsemän myyntiyhtiötä, jotka toimivat Ruotsissa, Norjassa, Suomessa, Tanskassa, Isossa-Britanniassa, Saksassa ja Ranskassa (Hollannin myyntiyhtiö aloittaa toimintansa vuonna 2016). Muista markkinoista vastaa engcon International. engcon-ryhmän liikevaihto oli vuonna 2014 noin 650 miljoonaa Ruotsin kruunua, ja sillä oli noin 165 työntekijää. www.engcon.com

PDF-tiedosto

Kommentit (0)