Tiedote -

Suomalainen hyvinvointisovellus HELT valittiin yhdysvaltalaiseen start up-ohjelmaan

Suomalainen hyvinvointisovellus HELT valittiin yhdysvaltalaiseen Y Combinator kiihdyttämön järjestämään start up -ohjelmaan. HELT on uusi start up, joka rakentaa maailman ensimmäistä markkinapaikkaa online-hyvinvointipalveluille.

– Olemme päässeet mukaan erittäin tunnetun ja arvostetun yhdysvaltalaisen kiihdyttämön – Y Combinatorin, järjestämään Startup School -ohjelmaan. Tavoitteiden täytyttyä, ohjelman kautta on mahdollisuus lähteä mukaan Kaliforniassa järjestettävään varsinaiseen start up -kiihdyttämöön, kertoo HELTin perustaja Heiman Khalil.

Start up school -ohjelmassa kehitetään yrityksen palveluita 10 viikon ajan. HELTin päätavoitteena on solmia yhteistyökumppaanuuksia ja kansainvälistyä lähitulevaisuudessa. Ajatus hakea Y Combinatoriin tuli suomalaisen Kiuas kiihdyttämön kautta.

– Kiuas kiihdyttämön 10-viikkoisen ohjelman aikana, tiimimme on tehnyt kovasti töitä alustan kehittämisen, videotuotannon ja kumppanuuksien solmimisen parissa. Etsimme samalla koko ajan yhteistyökumppaneita lisää, jatkaa Khalil.

Y Combinator –ohjelmaan valitaan alle 25% kaikista sinne hakevista yrityksistä. Hakijoita oli tänä vuonna yli 15 000.

– Tämä kertoo meille, että konseptimme ainutlaatuisuuteen uskotaan kansainvälisesti ja se tuo meidät askeleen lähemmäs Yhdysvaltojen markkinoita. Suurin tavoitteemme tällä hetkellä on kuitenkin päästä Y Combinatorin kiihdyttämö -ohjelmaan, johon on tähän asti päässyt ainoastaan neljä suomalaista yritystä, kertoo Khalil.

Suomessa HELT on aloittanut tänä vuonna hyvinvointipilotin eri toimialojen yritysten kanssa – haku pilottiin on käynnissä. Pilotissa mukana olevat yritykset saavat työntekijöilleen veloituksetta käyttöön palvelun tallenteet sekä kerran viikossa live-striiminä pidettävät taukojumpat, jotka toimittaa liikuntapalveluyritys Erimover.

Lisätiedot:

Heiman Khalil